ik heb zelf een ruwharige hond en hij stinkt heel erg en hij ziet er vies uit hoe kan ik hem er de verzorgde uit laten zien ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Heb je de hond pas dan? Als hij zonder reden stinkt zou een bezoekje aan de dierenarts en trimsalon de eerste gang zijn. Eerst medische zaken uitsluiten, dan vachtverzorging en de trimster zal je adviseren hoe je de vacht goed kunt verzorgen.
Het is ook belangrijk om goede hondenvoeding te geven en de hond regelmatig iets te kluiven aan te bieden.
Ik heb honden, die ik NOOIT was, 2x per jaar pluk en voor de rest neem ik zijn uiterlijk voor lief, ik heb niet voor niets voor dit ras of kruising gekozen.
jodyenboyke
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
+
Bij een ruwharige hond is het beter om te plukken dan te scheren of knippen. Is de hond in het verleden wel geschoren of is de vacht helemaal verwaarloosd, dan is er vaak geen keuze meer. Eenmaal scheren blijft scheren. De haarstructuur verandert daardoor en dat gaat ten koste van de natuurlijke, vuilafstotende werking van de vacht. Een gezonde hond met een gezonde vacht hoef je nooit te wassen. Een ruwharige hond met een geschoren vacht wel. http://www.trimsalondeknipperij.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=19&Lit=TEKST&Hmi=3&Smi=3
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+
jodyenboyke
6 jaar geleden
Inekez1, niet iedere ruwharige hond hoeft geplukt te worden. Verder helemaal eens met je toevoeging.