Hoe krijg je kinder slijm uit kattenhaar?

Mijn kat is toen we een middag weg waren op een stuk slijm. Nu proberen we het er uit te halen met een kammetje maar dat vind ze echt niet fijn ze gaat grommen, krabben en mauwen als we dat proberen. Ze heeft het op haar staartje en op haar buikje. Heeft iemand enig idee hoe dit makkelijker er uit te krijgen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.2K
ronron1212
4 jaar geleden
Voorzichtig de klit weg knippen
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja, idd voorzichtig weg knippen. Zelfde als kauwgom in je haar, dat krijg je er ook niet meer uit.

Antwoorden (1)

Hangt een beetje van de soort slijm af.
Er zijn van die wc'tjes met slijm in. Dat kan je er grof uit halen door eerst de grootste didngen met de hand te pulken en dan met iets olieachtig te wassen. Eerst olie en nadien zelfs mayonaise. ( lach niet k heb mijn zoon twee keer zo moeten zijn haren wassen. en hoewel we te laat op school waren... hij rook heel lekker )
Zou voor kauwgom ook werken

Maar bij een dier dat niet zou veel van water zal houden ( gok ik ) stel ik voor dat je haar laat kennis maken met schaar.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ N.B. Wel een klein handwerk schaartje gebruiken hoor, met van die lange punten. Ook heel voorzichtig te werk gaan als je dit niet (vaak) eerder gedaan hebt.
Klitten knippen is iets dat je niet moet forceren net als kattennagels knippen.