Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onze kat heeft misschien wat moeite met poepen, wat kan ik doen?

Onze kat heeft heel vaak een vrij dikke, harde buik. Als ze op de bak zit maakt ze een beetje klaag geluidjes. Ze wil ook constant eten, ondanks dat ze al een tonnetje ronde buik heeft. Verder is lijkt ze wel in orde, gezellig, aanhankelijk, speels, nieuwsgierig, etc...

We vermoeden dat ze moeite heeft met poepen.
Is er iets wat we kunnen proberen om haar het poepen wat makkelijker te maken?

Dierenarts is een stap die we uieindelijk willen nemen, mocht het niet beter gaan..

Toegevoegd na 1 uur:
Toch maar even de dierenarts gebeld, morgenochtend een afspraak. :) Bedankt voor de antwoorden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik snap echt wel dat je niet zomaar naar de dierenarts wil gaan, als je denkt dat je kat verder in orde is.
Maar ik heb de ervaring met een kat die constant verstopt zat en ik weet dat het echt absoluut noodzakelijk is om naar de dierenarts te gaan.
De dierenarts kan heel eenvoudig de verstopping oplossen wat voor je kat wel zo prettig is. Ook kunnen ze je een pasta geven die je door het voer mengt (mijn kat likte het zelfs van m'n vinger, zo lekker vond ie het) waardoor de uitwerpselen wat zachter worden en dus makkelijker uit te poepen.
Je kat zal zich nu vast heel onprettig voelen en kan zelfs ziek worden, dus ik raad je aan om niet te lang te wachten om naar de dierenarts te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

veel eten en een tonronde buik betekent voor mij wormen-alert.
ik zou haar voor de zekerheid even ontwormen.
ga daarvoor even naar de dierenarts, koop liever geen rommel uit de winkel.
om het poepen te bevorderen kan je wat druppeltjes (vis)olie over haar eten doen.
ook nog goed voor huid en haar!
ook soft malt pasta van gimpet zorgt voor een goede doorvoer.

als dit niet helpt, idd toch even naar de dierenarts.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Welk gedeelte van de zin,, ga met uw huisdier naar de dierenarts,, begrijpt u niet?

Als uw huisdier kon praten wist u wat er aan scheelde.

En het kan op zich geen kwaad om te Googlen omtrent de verzorging van een huisdier.

Een arts kan lichamelijke aandoeningen vaststellen danwel uitsluiten.

Uw huisdier zal u eeuwig dankbaar zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef m'n katten vaak een bakje gewone melk als ze te harde poep hebben....Vaak komt dat n.l. deels doordat ze niet genoeg drinken....
Melk vinden ze lekker, en bij de meeste katten laxeert het ook (licht).... ook maltpasta of anti-haarbalsnoepje kunnen helpen, vooral als ze haarballen in haar maagdarmkanaal heeft zitten...

En een wormkuurtje is altijd een aanrader als je dat al een tijdje niet hebt gedaan...dat laxeert ook nog eens....

Maar als al deze dingen niet helpen moet je echt even naar de dierenarts...een dikke buik kan ook door andere dingen komen....en klaaglijk mauwen tijden het poepen duidt op pijn...en poezen zijn doorgaans niet kinderachtig...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik kattalax een lekkere gelei ik geef dat als ik denk als er weer haren dwars zitten
er is ook een middel die je gewoon online kunt kopen dat heet Lax-A-Past
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding