Hoe moet ik mijn aquarium verwarmen zonder al te veel stroom te gebruiken?

Ik heb een setje gekocht waarmee je Triops kan kweken. (Voor de duidelijkheid, Triops zijn kleine visjes, de oudste diersoort op aarde). De eitjes van mijn triops (en daarna ook de larven, kleine triopsen en volwassen triopsen) hebben een temperatuur nodig van 22 t/m 24 graden om uit te komen (Het liefst rond de 24 graden). De eitjes liggen op dit moment in het water onder een bureaulamp, maar ik heb niet echt het idee dat het water rond de 24 graden warm is. Ik wil niet te veel stroom gebruiken om het water te verwarmen, maar ik kan ook geen manier bedenken om het water te verwarmen zonder die lamp (Ik bedoel met al te veel stroomgebruik die lamp dan). Een pompje kan een optie zijn, maar ik ben een beginnende kweker en heb nog nooit echt aquaria gehad. Het punt is: Dan moet ik eerst weten of ik het kweken van de diertjes wel echt leuk vind... Weet iemand een tijdelijke manier om mijn bakje te verwarmen naar 22 tot 24 graden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Afhankelijk van de grootte van je bak, heb je een goed verwarmingssysteem voor je aquarium vanaf een euro of 15. Ik heb er een van Intratuin, merk Superfish. Je kunt deze op de gewenste temperatuur instellen. En echte stroom-vreters zijn het niet, en daarnaast ook niet duur. Bovendien is de temperatuur beter de reguleren als met een lamp erboven, en het is ook nog eens veiliger.

Mocht je geen geld willen spenderen aan een aquariumverwarmer, dan is een goede optie om de bak in een ruimte te zetten waar de omgevingstemperatuur 22-24 graden is. Water neemt die temperatuur dan ook aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is ook mogelijk om het bakje op de vensterbank in de zon te zetten dan kan het water ook die temperatuur bereiken.