Mijn puppie stopt 2-10 seconden soms tijdens het uitlaten liggen/zitten waarom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb eens een vraag voor jou. Ga jij heel goeie vraag vol spammen over puppievragen? Stel al je vragen in 1 vraag aub. Danku!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Duckje......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, ik snap ook wel dat wanneer je een puppy in huis haalt dat hij dingen gaat doen die je nog niet kent maar om iedere keer naar je pc te hollen...
Ivana
12 jaar geleden
De eerste vier maanden van een pup zijn de belangrijkste. Als je bang bent om fouten te maken of je begrijpt iets niet, is het zinvol om vragen te stellen. Fouten in deze tijd gemaakt kan je namelijk nooit meer verbeteren.
Duckje, geef liever een juist antwoord dan iemand af"blaffen".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat hij dan naar een hondenschool gaat hé xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het wel een interessante vraag en wil hier wel eens wat verschillende meningen over horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen: lees de antwoorden en reacties Wannabee ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, doe ik ook. :-) Ik heb Ivana ook geplust, dat vond ik een mooi antwoord.

Het beste antwoord

Hij kan moe zijn, of hij houd er niet van om een riem om zich te hebben want dat hebben ze nooit eerder meegemaakt dat is dus nieuw voor hem. Of hij wilt alles om zich heen gewoon eens bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien omdat hij moe is van alle indrukken om hem heen.
We kunnen het hem niet vragen hè!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij heeft nog niet geleerd hoe hij aan de riem moet lopen.
dat is voor hem heel lastig, ik denk dat het een soort protest is. hij probeert gewoon uit of hij door te gaan liggen of zitten, zich beter voelt.
stel je voor dat jij in een voetbal wedstrijd in eens een riem om krijgt dan ben je je vrijheid kwijt, en moet je ook leren samenwerken met degene die je riem vasthoudt.

bovendien mag hij aan de riem niet meer zelf weten welke kant hij op wil, hij moet met jou mee..........rare gewaarwording voor een pup
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liggen/zitten is een kalmerend signaal welke vaak gebruikt wordt als time-out in bijvoorbeeld een spel tussen 2 honden. Hiermee geeft de desbetreffende hond aan dat hij genoeg heeft gehad, en dat hij toe is aan broodnodige rust. Denk eraan dat je hond minimaal 18 uur per dag rust nodig heeft. Voor elk uur activiteit moet je pup minimaal 2 uur rust hebben!

Voor meer info over rust, zie de bron.
Meer rust bieden aan je hond, kan wonderen verrichten, en soms zelfs gedragsproblemen oplossen!

Alhoewel het geen onderdeel van de vraag was, kan je je puppie het beste meelokken met wat lekkers, of met een hoog stemmetje weglopen van je puppie, daarna meteen terug naar huis lopen waar je je pup lekker laat rusten! In het vervolg dus kleinere wandelingen maken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je wel eens gewandeld met een kleuter van twee jaar? Voor zo'n kleine pup geldt hetzelfde: ze hebben geen doel voor ogen, ze hoeven nergens heen. Ze zien en horen dingen waar wij gedachtenloos aan voorbij gaan. Alles is nieuw.

De geuren komen door de lucht aandrijven en zijn veel belangrijker dan de dingen die hij voor zich ziet. Een pup heeft dus ook nog zaken die wij helemaal niet ervaren, zoals de geur van de buurhond die hij nog niet kent. Dan moet je dat even op je in laten werken en je afvragen waar hoort die lucht nou bij? Jij bent je niet bewust van de hoeveelheid informatie die een pupje in een paar maanden moet verwerken en leren herkennen. Dat vraagt om rust voor de pup en geduld van het baasje.

Het is bijna nooit vermoeidheid, die een pup laat zitten of liggen. Ik liep met een pup van 3 maanden rustig een uur buiten. Het merendeel werd besteed aan geuren ontdekken, aan springen naar herfstbladeren, aan om zich heenkijken om nieuwe indrukken op te doen. Vaak zat ik er op een boomstronk bij te kijken en me te verbazen. Als ze dan ging liggen met de kop op de pootjes was het genoeg. Dan sliep ze weer een paar uurtjes.

Het is zoiets als het grijpen van een kleuter naar een lichtstraal zon. De kleine krijgt hem niet te pakken, maar moet wel de gelegenheid krijgen om dat zelf te ontdekken.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooooooooooi!!!!!!!! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zo`n antwoord een + van mij .
Dat komt door concentratieverlies .
Dit kun je voorkomen door ieder keer even een klein rukje aan de riem als hij afgeleid is .
Dat leid hem van andere dingen en houd de aandacht bij jou .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Teun, wanneer mag de pup dan ontdekken hoe de wereld in elkaar zit? Alleen aandacht voor de baas maakt een hond afhankelijk en angstig, als hij niet de gelegenheid krijgt zijn/haar eigen houding ten opzichte van het omringende te bepalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde dat je rukje aan de lijn als hij wil gaan zitten .
En niet als hij gaat snuffelen en zo .
Ivana
12 jaar geleden
Waarom mag hij dan niet gaan zitten. Zittend, met zijn neus in de lucht kan hij ook snuffelen. Lees mijn antwoord nog eens door, er moet door een pup veel meer gedaan worden dan alleen lopen. Het volgen komt later wel.
Trouwens, als je hem geen lijn omdoet, en mijn pups liepen altijd los waar het veilig was, volgen ze je vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb goeie resultaten gehad met :Probeer een pub aan de lijn onder het lopen jou te laten volgen .
En als dat goed werkt dan kun je de les uitbreiden met het ontdekken van de wereld .
En als je even hebt gelopen dan laat je de pub even zijn eigen gang gaan om te spelen .
Ivana
12 jaar geleden
De vraag was niet: "hoe laat ik mijn pup volgen", maar "waarom gaat hij zitten". Dat heb ik beantwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik in mijn antwoord gezet waarom de pup gaat zitten .