Mijn puppie stopt 2-10 seconden soms tijdens het uitlaten liggen/zitten waarom?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hij kan moe zijn, of hij houd er niet van om een riem om zich te hebben want dat hebben ze nooit eerder meegemaakt dat is dus nieuw voor hem. Of hij wilt alles om zich heen gewoon eens bekijken.

Misschien omdat hij moe is van alle indrukken om hem heen. We kunnen het hem niet vragen hè!

hij heeft nog niet geleerd hoe hij aan de riem moet lopen. dat is voor hem heel lastig, ik denk dat het een soort protest is. hij probeert gewoon uit of hij door te gaan liggen of zitten, zich beter voelt. stel je voor dat jij in een voetbal wedstrijd in eens een riem om krijgt dan ben je je vrijheid kwijt, en moet je ook leren samenwerken met degene die je riem vasthoudt. bovendien mag hij aan de riem niet meer zelf weten welke kant hij op wil, hij moet met jou mee..........rare gewaarwording voor een pup

Liggen/zitten is een kalmerend signaal welke vaak gebruikt wordt als time-out in bijvoorbeeld een spel tussen 2 honden. Hiermee geeft de desbetreffende hond aan dat hij genoeg heeft gehad, en dat hij toe is aan broodnodige rust. Denk eraan dat je hond minimaal 18 uur per dag rust nodig heeft. Voor elk uur activiteit moet je pup minimaal 2 uur rust hebben! Voor meer info over rust, zie de bron. Meer rust bieden aan je hond, kan wonderen verrichten, en soms zelfs gedragsproblemen oplossen! Alhoewel het geen onderdeel van de vraag was, kan je je puppie het beste meelokken met wat lekkers, of met een hoog stemmetje weglopen van je puppie, daarna meteen terug naar huis lopen waar je je pup lekker laat rusten! In het vervolg dus kleinere wandelingen maken!

Bronnen:
http://www.hondenpage.com/honden-encyclope...

Heb je wel eens gewandeld met een kleuter van twee jaar? Voor zo'n kleine pup geldt hetzelfde: ze hebben geen doel voor ogen, ze hoeven nergens heen. Ze zien en horen dingen waar wij gedachtenloos aan voorbij gaan. Alles is nieuw. De geuren komen door de lucht aandrijven en zijn veel belangrijker dan de dingen die hij voor zich ziet. Een pup heeft dus ook nog zaken die wij helemaal niet ervaren, zoals de geur van de buurhond die hij nog niet kent. Dan moet je dat even op je in laten werken en je afvragen waar hoort die lucht nou bij? Jij bent je niet bewust van de hoeveelheid informatie die een pupje in een paar maanden moet verwerken en leren herkennen. Dat vraagt om rust voor de pup en geduld van het baasje. Het is bijna nooit vermoeidheid, die een pup laat zitten of liggen. Ik liep met een pup van 3 maanden rustig een uur buiten. Het merendeel werd besteed aan geuren ontdekken, aan springen naar herfstbladeren, aan om zich heenkijken om nieuwe indrukken op te doen. Vaak zat ik er op een boomstronk bij te kijken en me te verbazen. Als ze dan ging liggen met de kop op de pootjes was het genoeg. Dan sliep ze weer een paar uurtjes. Het is zoiets als het grijpen van een kleuter naar een lichtstraal zon. De kleine krijgt hem niet te pakken, maar moet wel de gelegenheid krijgen om dat zelf te ontdekken.

Dat komt door concentratieverlies . Dit kun je voorkomen door ieder keer even een klein rukje aan de riem als hij afgeleid is . Dat leid hem van andere dingen en houd de aandacht bij jou .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100