Hoe kan ik aan mijn schildpad zien als ze zich goed voeld zoals bij honden als hun de staart openeer gaan heb je ook zon kenmerk bij een schildpad????

Ik zou het graag weten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

nee, dat is bij schildpadden moeilijk te zien.
je kan eigenlijk alleen op hun lichamelijke gesteldheid afgaan.
eet het beestje goed, is hij levendig, glanzen de oogjes, dat soort dingen.
het beste kan je je goed in de schildpad verdiepen; wat is zijn natuurlijke gedrag, en kan hij dat uiten?
krijgt hij de juiste voeding?
is de omgeving geschikt gemaakt voor het beestje?
als je op deze vragen ja kan zeggen, kan je er vanuit gaan dat je beestje zich goed voelt.
Rieneke1
12 jaar geleden
Als je je schildpad alles geeft wat hij nodig heeft (en let dan ook op de grootte van de bak waar hij in leeft) dan zal hij zich goed voelen. Verdiep je in de schildpad (op een schildpaddenforum bijvoorbeeld) zodat je weet wat je schilpad nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een schildpad die het naar zijn zin heeft, zal interesse vertonen voor zijn omgeving.
Hij heeft meestal een vaste plaats om te rusten of warmte op te doen.
Daar hoort hij te zitten als er niet gegeten wordt.
Regelmatig zal hij zijn bak verkennen op zoek naar voedsel.
Terwijl hij rust, houdt hij zijn omgeving in de gaten.
Zijn ogen moeten helder en bewegelijk zijn, zijn schild hard en glimmend.
Tijdens het voeren moet hij snel naar het voer toe gaan, dus honger vertonen.
Het zijn dus maar kleine kenmerken en dus geen gekwispel van een staartje of zo iets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De staart van een hond zwaait niet op en neer.