Kittens van 5 maand (katertjes) Onafscheidelijk. Blijft dit zo wanneer zij in het voorjaar naar buiten gaan? (voor het eerst)

En dan bedoel ik natuurlijk binnen. Ze kunnen zo lekker bij elkaar liggen en met elkaar spelen. Nu gaat het spelen er uiteindelijk wel een beetje af, maar blijven ze elkaars maatje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

je hebt goede kans van wel, maar het blijven katten, dus ik waak er voor iets met zekerheid te zeggen.
tot katten op hun derde jaar sociaal volwassen zijn, kunnen er nog allerlei verschuivingen optreden, en zelfs daarna nog wel.
stimuleer de vriendschap maar door met de katertjes samen te spelen.

laat je ze castreren, en de hormonen uitwerken, voordat je ze buiten laat?
ze moeten wel de kans krijgen vriendjes te blijven ;)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De een wil nu al wel eens op de ander. Echter ze zijn pas 6 maand. Dus als het even kan wil ik minimaal wachten tot 8 maand met castreren.
Rieneke1
12 jaar geleden
nee, katertjes kan je het best met 5 mnd laten castreren.
veel da'sen zeggen 6 mnd, maar je wil de eerste sproei voor zijn.
als je aangeeft dat je katertje sproeit, werken veel da'sen wel mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah! ze sproeien nog niet. Dus je adviseert om mijn katertjes van (ruim) 6 maand zo snel mogelijk te laten castreren? Mijn Da zei dat het idd vanaf 5 maand kon, maar 8 geadviseerd werd. Bedankt Rieneke!
Rieneke1
12 jaar geleden
nu doen, 8 mnd is achterhaald.
vroeger werd gedacht dat later beter was, maar dat is niet zo.
zowel kater als urinebuis groeien prima uit bij een castratie rond 5 mnd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima dankjewel! Waar ik ook bang voor ben: Karakter. Veranderen de karakter van de dieren echt drastisch als zij geholpen zijn? worden mijn knuffelige katers afstandelijke kattenkoppen?
Rieneke1
12 jaar geleden
nee hoor, daar hoef je beslist niet bang voor te zijn.
ze zullen met de tijd wel wat rustiger worden, en je zal ze meer moeten stimuleren te spelen, dat is alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor alle antwoorden. Ik bel vandaag nog met mijn DA voor een afspraak!
Rieneke1
12 jaar geleden
succes met je moppies! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is meerdere keren terug gekeerd naar de vraag met nieuwe antwoorden en adviezen! bedankt :)