Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn beukensnippers slecht voor ratten?

ik gebruik zelf Ecobed voor in de rattenkooi.. dat is stof vrij en zacht voor de pootjes.. ik vind die stukjes karton alleen zo rommelig staan.. nu vroeg ik me dus af of beukensnippers slecht zijn voor ratten? is dat niet stoffig etc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Beukensnippers zijn juist goed!
Ze nemen geurtjes op, zijn geen bron van stofdeeltjes (zoals zaagsel) en zijn natuurlijk.
Het is alleen wel zo dat niet alle urine word opgenomen en dat er dan kleine plekken op de bodem van de kooi blijven liggen. Maar als je het genoeg ververst is dat geen probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn juist goed voor ratten, misschien een beetje hard. Wat ook erg goed is is cotton comfort, dat is lekker zacht, stoft niet én je ruikt het NIET. Ik heb het voor muisjes gebruikt en ik hoefde de kooi niet te verschonen voor een maand land, ik rook echt niets :)

Toegevoegd na 23 seconden:
Een maand lang bedoel ik :)

Toegevoegd na 10 minuten:
Oh en pas op met corbo hoor, want ik heb meegemaakt dat het erg snel ging schimmelen omdat de muisjes erop geplast hadden. Het absorbeert erg goed maar daarna gaat het snel schimmelen. Dit probleem krijg je ook als het waterflesje lekt of er gebeurt iets met het waterbakje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan prima, alleen wat inderdaad hierboven gezegd is, is wel waar. Het absorbeert niet optimaal.

Wat ik zou adviseren is corn bedding, beter bekend als Corbo (die korrels op de eerste afbeelding). Je kan ook geperste hout korrels gebruiken (die worden meestal als kattenbak vulling verkocht, tweede afbeelding) maar werkt prima voor je ratjes en het absorbeert erg goed. (Soms doe ik er ook nog van die kattenbak verfrisser in op de bodem en dat is ideaal en houd stinkende luchtjes weg, maar je moet natuurlijk alsnog regelmatig het hok verschonen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beukensnippers zijn inderdaad goed voor ratten, bevat weinig stof. Alleen urine wordt niet zo best opgenomen. Corbo ( zoals hierboven genoemd wordt ) is ook prima, alleen zie je wel alle ontlasting liggen.
Ook een prima alternatief is een houtkorrel of een strokorrel. Neemt 300 keer zijn eigen gewicht op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding