welke fruit en groente moet mij konijn elke dag eten ?

mij konijn lust niet alle fruit ik geef het wel maar hij eet het niet
kan ik het via spuitje geven en dan in zijn bekje doen ?
welke fruit moet konijn elke dag eten ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Een konijn hoeft niet elke dag fruit, in fruit zit veel vocht, het arme beestje kan er een waterbuik van krijgen.

1 of 2 keer in de week een klein stukje fruit is voldoende, verder droogvoer bij de dierenzaak.

En het in zijn bekje spuiten tegen zijn zin in is natuurlijk vreselijk voor je arme konijntje, misschien vind hij het wel smerig, jij wilt toch ook niet op die manier gedwongen worden om iets te eten waar je geen trek in hebt of doodleuk smerig vind?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

vooral wortels en andere dingen die hard zijn waardoor de tanden kort blijven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een wortel is geen fruit, maar groente.
Je konijn hoeft niet elke dag fruit te eten. Wel elke dag groenvoer. Dat kan groente zijn, maar ook gras, bramenblaadjes, wilgenblad of bepaalde wilde kruiden. En het liefst vooral veel afwisselen.
Ons konijn is ook niet gek op fruit, de cavia weer wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, je was me net voor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geeft niet, vind jou antwoord ook wel lekker duidelijk, ga ik ook even plussen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je ;-)
Een konijn hoeft niet perse fruit te eten, het is zelfs beter van niet.
Wat een konijn wel moet eten is:
- onbeperkt hooi
- 20 gram konijnenvoer (biks) per kilogram lichaamsgewicht
- onbeperkt hooi
- groenvoer

Welke soorten groenvoer geschikt kun je ook vinden op onderstaande link. Boven in het venster op de site klikken op "diereninfo" en dan links in het venster op "konijn". Dan kun je vinden wat een konijn moet en mag eten. Kijk vooral ook even naar het groenvoer dat ze niet mogen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Witlof, andijvie, appel, koolsoorten(met mate ivm gasvorming), sommige konijnen zijn gek op banaan en sinaasappel. Dit alles hoeft niet iedere dag, wel groenvoer en hooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dikke min vanwege de koolsoorten. Een kool heeft het nadeel dat hij tijdens het afsterven (dus na het rooien) cyanide vormt en dat is dodelijk voor elk dier dus ook voor een konijn.
sla of wortel
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met sla moet je wel voorzichtig zijn omdat het diarree kan veroorzaken, als het konijn het niet gewend is.