Kunnen goudvissen elkaar opeten?

Ik heb een koudwateraquarium met goudvissen. Nu gebeurde er laatst iets heel raars. Ik keek voor het slapen gaan nog even naar mijn visjes en ze waren er allemaal maar de volgende ochtend was er 1 verdwenen. Helemaal foetsie. Ik heb tussen de bodem steentjes gekeken en zelfs in de pomp...maar foetsie. Kunnen de andere goudvissen hem in 1 nacht hebben opgegeten? Ze zijn best groot en het is nog niet eerder gebeurd. Ik heb al 6 jaar goudvissen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.9K

Het beste antwoord

ja hoor dat doen goudvissen vaker, ze slaan wat eiwitten niet af. het uberhaupt kannibalen want eten ook jongen op als het past in hun bek en ze de kans ervoor krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zo ver ik weet eten goudvissen alleen de kleinere op. Als je ze al zo lang hebt, is dat niet aannemelijk. Wat ook kan, is dat de mannetjes een vrouwtje zo gek hebben gemaakt met hun verwoede pogingen tot voortplanten (ze beuken dan met hun neus in de zijkant van de vrouwtjesvis), dat de vrouwtjesvis uit de kom springt. Die is dan ergens buiten de kom terechtgekomen en onder de kast gesparteld. In ieder geval, zo is het bij mij gegaan, drie jaar nadat ik de vissen had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een deksel op je aquarium zitten? Want wat ook zou kunnen, is dat de vis 'gek' is geworden en uit het aquarium is gesprongen. Zo ben ik ook wat vissen kwijtgeraakt en op een of andere manier heb ik deze nooit terug kunnen vinden.

Wel is het zo dat vissen elkaar opeten, maar als daar geen reden voor is (dus ziekte, dood), gebeurt dit eigenlijk zelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij eten ze alleen kleinere op. misschien is hij gewoon uit de kom gesprongen ligt ligt ie ergens onder de kast of in de buurt van de kom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja goudvissen eten elkaar op.
Hieronder kan je zien hoe een goudvis van een andere vis eet. Niet voor gevoelige kijkers!

http://www.huizehoog.nl/blog/meet-brutus-the-killerfish/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
echt 'op' is ie nog niet :) vind het niet zo gek eigenlijk. 1 zieke vis in de bak, en de rest kan zijn kont niet keren in dat veredelde jampotje waar die dieren in moeten vertoeven. iet van de gouden kom (ipv gouden kooi) daar maken ze elkaar op een gegeven moment ook af