Mijn hamster drinkt sinds deze week geen water met uit de waterfles en alleen nog maar als ik water op mijn vingers/hand doe, hoe kan dit?

Ik vraag me af waarom zij dit doet, want als ik een dag niet thuis ben, ben ik bang dat ze niet drinkt. Ik zie of hoor haar niet meer uit de waterfles drinken. Weet iemand waarom ze dit doet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Kan van alles zijn. Heb je hem/haar laten vallen of is ze gevallen, dan kan het zijn dat ze op de onderkaak terecht is gekomen en dat daar iets mis is.
Kan verder iets met de tong, tandjes of keel zijn.
Zou er mee naar de dierenarts gaan als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het tuitje verstopt? Je kunt ook proberen of ze uit een gewoon kommetje wil drinken. Hoe oud is de hamster? Ze worden niet zo oud namelijk maar dat wist je misschien al.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had ik ook met mijn cavia :O een week zonder water. Maar ze had het wel overleeft wonder boven wonder. Maar ik gaf wel veel sla en komkommer dus waterig eten. Maar je antwoord klopt helemaal!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het tuitje is niet verstopt want als ik met mijn vinger er tegen tik, komt er gewoon water uit. En ik heb al een bakje water neergezet maar daar is ze volgens mij bang voor. Ze is al bijna 2 jaar, dat is inderdaad al erg oud. Maar ze is nog niet sloom ofso, gewoon normaal...
Ik zou eerst kijken of het aan het flesje licht. Drinkt ze wel uit een kommetje? Anders kan je het best naar de dierenarts gaan...Heel veel sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zijn zijn tandjes te lang? Bij knaagdieren groeien die door
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat denk ik niet, want ze eet ook gewoon nog en pitjes gaan er ook gewoon in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel succes in elk geval!