hoe kom ik aan een fret als huisdier, hoeveel kost het kopen van een fret, wat voor eten moet ik dan voor ze kopen en wat zijn de kosten van het eten?

precies zoals ik het hierboven gevraagd heb

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vergeet je het onderkomen niet, de tijd die je eraan moet besteden, de do's en dont's voordelen en nadelen niet want het is heel veel meer dan het neertellen van een paar pietermannen....

Antwoorden (3)

Dit zijn een heleboel vragen, al deze antwoordenkun je vinden op de onderstaande website. Let er wel op dat je minimaal 2 fretten aanschaft, en dat ze een grote kooi nodig hebben. Ook hebben fretten hun eigen geurtje, hou hier rekening mee. Ook houden fretten ervan om lekker veel te bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het goedkoopste en beste is een fret uit het asiel halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das een hele leuke vraag. Komt ie: Mijn fretten heb ik bij Jumper huisdieren centrum gekocht.Das gewoon een dierenwinkel. Het waren 3 albino zusjes. Maar je hebt ook een frettenhuis en daar zijn ze ook gewoon te koop. Frettenhuis zit in Limburg. Mijn Fretten hebben 50 euro per stuk gekost. Maar dat kwam omdat ik ze alle 3 tegelijk heb genomen had ik er 1 of 2 willen hebben waren ze gewoon 60 euro geweest. Verder kregen ze echt fretten voer te eten Dat zat in een gele zak er stond ferret farm op en die kosten 10 euro per zak. Je kunt ze ook gewoon kattenbrokjes geven maar das minder gezond en ze poepen er meer van. Dus dat liever niet. Verder moet je er rekening mee houden dat wanneer je een moertje neemt ( vrouwtjes fret ) dat je haar moet laten steriliseren omdat ze loops blijft tot ze gedekt word. En das wel belangrijk dat je dat ook echt doet als je er verder niet mee wilt fokken, want anders gaan ze dood. Een sterilisatie van een fret kost gemiddeld 80 euro.
En ik had er 3 dus ik was mooi duur uit. (Geef ik eerlijk toe) Verder hebben ze een grote kooi nodig. De kooi die ik kocht was 250 euro. Ze hebben een kattenbakje in de kooi waar houtpers korrels in zaten die kosten 5 euro per zak maar daar doe je best lang mee. Een fret mag geen hooi zaagsel of stro in zijn hok omdat ze daar benauwd van worden maar ze moeten lappen ,dekens, handdoeken of kleren hebben als bodem bedekking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je mag een fret geen kattenbrokken geven omdat hier plantaardige eiwitten in zitten. Je moet ze frettenbrokken of hoogwaardige kittenbrokken geven. Het beste is natuurlijk prooi. Omdat fretten hele gevoelige luchtwegen hebben mogen ze niet in zaagsel of korrels liggen. Fretten liggen het best in dekentje of een oude trui.