hoe komt het dat wanneer meerdere goudvissen hebt in 1 kom dat je nooit baby goudvissen krijgt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

vissen eten andermans eitjes op! misschien vallen die eitjes nooit bij je op maar die leggen ze wel als het goed is. ik weet zelf niet hoe je baby vissen kan laten uitgroeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal paren vissen niet in gevangenschap, dus een kleine kom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goudvissen horen thuis in een vijver, buiten in de zon.
Ze moeten een rustperiode meemaken in de winter, om dan later, als het goed en warm weer wordt, in de zomer te kunnen paren.
En dan wel in warm en ondiep water op een zonnige plek, tussen veel planten.
Deze planten zijn nodig voor het paringsritueel en deze moeten zowel onder als boven water groeien.
Pas dan zal het vrouwtje haar eitjes tegen de planten afzetten, die direct erna door het mannetje bevrucht worden.

Dit alles missen deze vissen in een kom, ze kunnen er hooguit in overleven en rondjes zwemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zelfs overleven is in een kom maar de vraag. Een kom heeft zo weinig wateroppervlak dat het water vaak veel te weinig zuurstof bevat, en zo ontzettend weinig water dat het makkelijk te warm of koud wordt. Goudvissen kunnen wel 20 tot 40 jaar worden bij een goede verzorging, maar er zijn behoorlijk veel mensen bij wie ze het maar een paar maanden of zelfs weken uithouden, dus dat kan je eigenlijk niet eens meer overleven noemen. +1