Waarom zijn paarden edeldieren en moet je hoofd, mond en benen zeggen ipv kop, bek en poten?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
16.6K

Het beste antwoord

misschien hierom : Ongeveer 5000 jaar geleden werden paarden voor het eerst gevangen om ze te gebruiken.voor deze tijd werden ze alleen opgegeten.De paarden hielpen de mensen met het zware werk, bijvoorbeeld de kar trekken op het land.Later gingen de mensen de paarden berijden.

Paarden werden ook gebruikt in het leger.Dat noemde ze Cavalerie.Caval komt van Cheval,het franse woord voor paard.Het paard ging mee de oorlog in en streed samen met de soldaten voor het land.

Het paard was dus een belangrijk hulp-en vervoersmiddel van de mensen een belangrijke strijdmakker voor de soldaten.Het paard stond dicht bij de mensen was de mens altijd van dienst waardoor het paard edel is geworden.Ook was het vroeger zo dat alleen de adel paard reed.Zij konden dat zich permitteren.Alles wat met adel te maken had was bijzonder,was edel.Zo dus ook het paard
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is een gegoogled antwoord
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja maar dat mag hé, niet ? en mijn mening was dedeze. Hertypen of herformuleren vind ik dan zinloos.
Het is 'een ' antwoord zoals de anderen
groeten

Andere antwoorden (8)

niet, want dat doe ik nooit
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het paard stond dicht bij de mens en was de mens altijd van dienst waardoor het paard edel is geworden. Ook was het vroeger zo dat alleen de adel paard reed. Zij konden zich dat permitteren. Alles wat met adel te maken had was bijzonder, edel. Zo dus ook het paard.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uit respect omdat het paard van groot belang was voor haar eigenaar. Het bracht welstand en tegelijkertijd was men geïmponeerd door de kracht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leuke vraag, maar een gegeveven paard mag je ook niet in z'n bek kijken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wat ik wèl weet is dat een paard hoofd en benen heeft maar geen mond. Een bek. Waarom? Ik zou het niet weten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Over de afgelopen duizenden jaren stierven op slagvelden mannen en paarden zij aan zij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat het paard erg nuttig was voor de mens vroeger*. Vooral voor mensen voor ridders en dat soort :).

Maar nu je die vraag stelt: waarom wordt de hond dan ook niet als zodanig gezien? Ik vind het onterecht dat het paard op die manier boven de hond komt te staan.
Die vind ik even dicht, zo niet dichter bij de mens staan, en was vroeger* ook erg nuttig voor de mens.

*met vroeger bedoel ik niet dat ze alleen toen nuttig waren, nu namelijk ook nog wel in sommige gevallen, maar vroeger waren ze gewoon nuttiger.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat het paard erg nuttig was voor de mens vroeger*. Vooral voor mensen voor ridders en dat soort :).

Maar nu je die vraag stelt: waarom wordt de hond dan ook niet als zodanig gezien? Ik vind het onterecht dat het paard op die manier boven de hond komt te staan.
Die vind ik even dicht, zo niet dichter bij de mens staan, en was vroeger* ook erg nuttig voor de mens.

*met vroeger bedoel ik niet dat ze alleen toen nuttig waren, nu namelijk ook nog wel in sommige gevallen, maar vroeger waren ze gewoon nuttiger.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb geen idee waarom mijn antwoord 2x hier staat :S Ik kan het zelf ook niet verwijderen!