Vanaf welke leeftijd (na hoeveel weken) zijn mannetjes cavia's geslachtsrijp en vanaf welke leeftijd (na hoeveel weken) kunnen ze gecastreerd worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Dat is al vanaf 4 weken.
Op welke leeftijd ze gecastreerd kunnen worden weet ik niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vanaf 4 maanden las ik net wat castratie betreft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf 4-5 weken en het INGEWIKKELDE is dat ze tot bijna 4 weken bij de moeder drinken. En dat is ook goed voor ze. Je moet de tijd daarom heel goed in de gaten houden.

Als je nl denkt, ach ze zijn nog zo klein en drinken nog bij de moeder en je bent te laat loop je de kans dat het jong de moeder dekt (cavia's hebben daar helemaal geen moeite mee).

Ik heb gezien dat je de verandering in gedrag wel een beetje ziet aankomen. Rond 4 weken begon het jong wat aan de moeder te snuffelen en toen hebben we hem bij haar weggehaald

Toegevoegd na 4 minuten:
o ja, over dat castreren. Dat kost wel ca 80 euro. Wij hebben het opgelost door met meer cavia liefhebbers de dames en de heren te scheiden.

Wij hebben nu vader en zoon (gaat echt prima samen). en de moeder en zussen zijn elders

Wat dan wel belangrijk is, is dat wij bijv niet voor de vakantieperiode op die dames gaan passen. Cavia's schijnen enorm goed te ruiken. Heb je een mannetje in je woonkamer en een vrouwtje (als loge) op zolder ruiken ze dat en DAN kunnen 2 vreedzaam samenwonende mannen WEL ruzie krijgen
amigo