Hoe houd ik buurkatten uit mijn tuin weg?

Iemand ervaring met sateprikkers, bepaalde planten, flessen, bewegingssensors?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Een eigen hond of kat hebben werkt het beste. In hardnekkige gevallen wil het wel helpen als je de 'insluiper' met water besproeit. Als dat meerdere keren is gebeurd, blijft de getroffen kat liever uit de buurt.

Echt effectief is eigenlijk alleen het afschermen/afsluiten van je tuin. Een hoge schutting met een net dat over de volle oppervlakte van je tuin heen spant, een sluitend werk van kattenschrikdraad over de bovenkant van schuttingen en (schuur-)daken. Dat werk. Als je al een kat hebt, is een bijwerking dat die de tuin niet meer uit kan, wat je als een voordeel kunt zien (veilig) of als een nadeel (vrijheidsbeperking).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

je hebt in de handel zo een spray die je spuit langs de afspanning van je tuin. Het ruikt geweldig vies en houdt katten meer op een afstand.
Je kan het ook spuiten op plaatsen waar katten veelvuldig strippen.
Het helpt want ik gebruik het soms ook wanneer het te erg wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koffie strooien in je tuin wil nog wel eens helpen, evenals uienschillen. Alleen helpt dit niet bij alle katten. Een buurkat eens goed laten schrikken wil ook nog wel eens helpen, al vind ik dat wel een beetje zielig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Katten zijn erg bang voor vuurwerk dus als ze altijd op dezelfde tijd komen zou je een rotje kunnen gooien. Als ze tegen je muur plassen zou je daar wat peper rond kunnen strooien. En wat misschien ook werkt is wat koffiedrab in je tuin gooien. Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar het kan werken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zelf heb jarenlang een voliére in de tuin gehad, de enige oplossing is dan een schrikapparaat! Het resultaat is verbluffend maar je eigen katten gaan ook spontaan de koffers pakken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb ervaring met satéprikkers. Ik gebruik deze als ik iets gezaaid heb. Mits je ze dicht genoeg op elkaar zet (dus zodat de kat zich er niet meer prettig kan bewegen), werkt dit prima.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik ken 2 goedwerkende mogelijkheden:

1 koffiedik in tuin strooien, liefst in zwart zand dicht bij waar de kat loopt.

2 Hetzelfde maar dan met een beetje motorolie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon de boel tegelen, dan is het er niet meer zo spannend voor katten. En verder ook niet te zuur doen als er eens een kat door de tuin loopt. Je gaat er ook weer niet dood aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Repper sticks schijnen goed te werken volgens een kennis van me.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn heel veel mogelijkheden.
Houd de plantespuit gereet en als er eentje komt spuit je gewoon in zijn gezicht.
Honden helpen ook heel goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een flinke sproeibeurt (niet met de plantenspuit, gewoon de tuinslang erop!) helpt als je er consequent in bent, peper is iets waar katten een grote hekel aan hebben. Maar veel katten zijn te nieuwsgierig en laten zich toch weer terug lokken door hun eigen nieuwsgierigheid! Als je niet genoeg thuis bent om zelf consequent zo af en toe de waterkraan open te draaien zijn er kleine apparaatjes bijv met bewegingssensoren die katten wel af kunnen schrikken. Let alleen wel op als je wel van vogels en eekhoorns houdt, want die kunnen hierdoor ook wel eens wegblijven!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een toongenerator die 30khz levert kan je downloaden voor op je PC.

Je neemt een 30 watt versterkertje die hoge tonen aan kan en je sluit er een tweeter op aan.

Je moet die katten eens zien springen koppel het aan je tuinverlichting niemand heeft er last van enkel de katten en honden.

Je kan ook een schakeling bouwen. Echter met het verschil dat er geen vaste, maar een variabele frequentie gebruikt wordt. Dit om gewenning tegen te gaan. De frequentie sweept in het (voor ons) onhoorbare deel van het audiospectrum. Ergens tussen 20 en 30KHz meen ik.

Peuters en baby's dit wel waarnemen. Zo'n schakeling kan je ook op een tijdklok zetten en alleen 's nachts laten werken. Nooit meer last van ongedierte.

Zie schema