Waarom gooit mijn kat van alles in zijn waterbak?

Een van mijn katten sleept iedere dag spullen naar de waterbak, speeltjes, muizen, elastiekjes, etc. Iedere dag vind ik nieuwe spullen in het water. Waarom doet ze dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.3K

Antwoorden (3)

Ik heb een keer een filmpje gezien dat een kat kattebtokjes in het water gooide om ze zachter te maken, om dan makkelijker op te kunnen eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel katten zijn panisch voor water, maar dat geldt niet voor alle exemplaren.
sommige katten spelen graag met water, en vinden het geweldig speeltjes in het water te mikken om ze later weer op te hengelen.
dit gedrag kan je dus plaatsen onder speel- en jachtgedrag.
de kat heeft er pret in, meer niet.
Rieneke1
12 jaar geleden
misschien geeft ie je een stille hint dat ie elke dag vers water wil
Bronnen: