Kunnen alle honden, qua ras, bij elkaar geplaatst worden?

We hebben een lieve labrador reu van 5 en zijn ons aan het orienteren voor een hond erbij.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Neen

Er zijn een aantal rassen die van huis uit behoorlijk dominant zijn, twee verschillende rassen die dominant zijn kunnen grote problemen veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet? Wat zijn de rassen dan waar vaak de vechthonden uit voortkomen?

Één van de vereiste om een goede vechthond te krijgen is dat deze dominant moet zijn en zowel jij als ik weten dat er bepaalde rassen wat dat betreft er met kop en schouder er boven uitsteken. Bijtincidenten hebben voor 99% te maken met dominantie, er zijn bepaalde rassen die zeer vaak betrokken zijn bij deze incidenten. De opname van de pitbull in het R.A.D. was juist vanwege de dominantie, een dominantie waarvoor wetenschappers bang waren dat deze door de "gewone" hondenbezitter niet bedwongen kon worden. Zo zijn er meer rassen waarvan men standaard uitgaat dat deze niet of moeilijk bij kinderen geplaatst kunnen worden vanwege hun dominantie. We kunnen het trachten te verbergen door allerlei rare benamingen te gaan bedenken zoals: gezelschaphond, jachthond, werkhond, drijvende honden, waakhond, beschermende hond , berghonden maar vergeten dat er een aantal soorten juist gefokt voor legerdoeleinde en deze honden juist om te kunnen domineren ten opzichte van .....