Weet iemand een middel tegen huidallergie bij een kat ?

Mijn kat heeft zo'n last van jeuk op zijn rug dat ie zijn haren uit trekt en nu bloed het achterste deel van zijn rug. De dierenarts zei dat het een allergie is waar niets aan te doen is en om de oorzaak te vinden zou heel moeilijk zijn. Heeft iemand een smeersel, iets homeopatisch, iets natuurlijks, of wat dan ook. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je doorgevraagd bij de dierenarts? Bij sommige dierenartsen betekent "dit zou heel moeilijk zijn" namelijk "dit gaat wat geld kosten, en dat heb je er vast niet voor over". Daarom dus alstijd doorvragen: wat bedoel je met 'moeilijk'? Dan kan je altijd nog beslissen dat dat 'moeilijke' wel gewoon gedaan moet worden, omdat je je kat dan van die vreselijke jeuk af zou kunnen helpen en je dat belangrijker vindt dan de rekening.
Rieneke1
14 jaar geleden
laat j door je dierenarts doorverwijzen naar een specialist.

Het beste antwoord

Ik heb twéé nuttige links voor je.
Kijk of je wat kan vinden..
http://kattenziektes.com/allergie.html

http://gezondheid.noorseboskatten.net/bestanden/Huid.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mijn kat heeft ook nu een half jaar lang zo een probleem. Maar dan rond de nek. Ten einde raad heeft hij een kapje om gekregen, en bij de dierenarts krijgt hij af en toe een spuitje tegen de jeuk. Ik zou dat wel vragen voor het té ver gaat, want de kat stopt niet vanzelf met krabben. Verder hebben ze ook zalf om op de open plekken te smeren. Je moet desnoods een andere dierenarts zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onze kat heeft ook dat gekrab en jeuk gehad tot bloedens toe.Wij zijn naar de dierenarts geweest en die constateerde allergie tegen vlooien of teken beeten.Onze kat heeft daarvoor een injectie gehad en is gedruppeld met antievlooiendruppels.Als we dat keurig om de 6 weken doen gaat het goed zodra we een week te laat zijn is het al meteen weer mis.
Het beste is denk ik gewoon even langs de dieren arts en dan weet je het en kan je met een behandelplan beginnen.des te eerder je begint der te eerder je kat er van af is!!!!!

suc 6 ermee

Toegevoegd na 1 minuut:
dus nogmaals langs de dierenarts of even bellen zou het geen vlooien/takenallergie kunnen zijn?
proberen kan geen kwaad met die druppels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, mijn hond had ook een keer van 1 vlooienbeet een allergische reactie, dat is niet mis hoor, bleef krabben en kwam niet tot rust. Een injectie en het was over.
ik heb een duitse herder die is erg gevoelig voor een heleboel dingen.
veel last van hotspots beet zich helemaal kapot.
de hele dag door was ie aan het krabben en bijten
sinds een tijd gebruik ik gold dust en het helpt hem heel goed.
is ook voor katten.
is helemaal puur natuur
check de link zou ik zeggen
succes er mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk ook eens naar de voeding, wie weet ligt daar een oorzaak - er is biologisch kattenvoer te koop, maar ook hypo-allergeen en je kunt natuurlijk ook zelf een stukje vlees door de blender gooien. Per soort wel een paar weken volhouden om te kunnen zien of het helpt, denk ik.