Hoe leg ik mijn kittens het principe van de snackbal uit?

Ik heb een snackbal voor de kittens gekregen. Dit is een soort bal waarin een gaatje zit waarin je brokjes kunt stoppen. Wanneer de katjes met hun poot tegen de bal slaan, komen er brokjes uit.
Ze begrijpen het echter niet. Ze begrijpen wel dat er brokjes uitkomen als hij rolt, want dat heb ik al voorgedaan, maar niet dat ze hier zelf ook de hand in kunnen hebben.
Iemand tips?:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vinden ze vanzelf wel uit, gewoon die bal ergens neerleggen en vroeg of laat valt het kwartje wel. Ze ruiken wel dat er iets eetbaars in zit hoor! Ik had laatst een tennisbal met een gat erin, daar heb ik toen voor mijn hondje een hondenkoekje in gedaan. Na dagen spelen had ie die er eindelijk uit. Houdt ze lekker bezig ;-)

Antwoorden (3)

Pak de bal eens en leeg hem in hun (lege) voedselbakje als ze er bij zijn. Na een aantal keer hebben zij wel door dat daar eten uitkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zet de opening op de grootste stand, zodat de brokjes er makkelijk uitkomen, en ze ook goed te ruiken zijn, en laat ze maar experimenteren.
vroeg of laat rolt het kwartje door.
overigens slaan ze hier niet met hun poot tegen de bal, maar duwen ze hem met hun neus vooruit.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik nivo 2 was had ik plusje gedaan :D
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord als ik meer punten had gehad had ik je een plus gegeven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Namens mij en de andere 2 een.plusje:)
Rieneke1
12 jaar geleden
wederom dank! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wist niet dat deze er waren, ga hem kopen en gelijk op de grootste stand zetten.
Lijkt me heerlijk om zo je kat bezig te zien.
Dank en voor rieneke een dikke + voor het gebruik.
ze ruiken vanzelf dat er lekkere brokjes in zitten en gaan dan vanzelf op onderzoek uit. wel handig als in het begin de brokjes er makkelijk uit komen en dan kun je het later moeilijker maken.