Waarom springt mijn kitten zovaak als een hert?

Regelmatig als ik kom aanlopen gaat mijn kitten springen als een hertje (of vlo net hoe je het bekijkt haha) soms met hoge rug. Lijkt angst maar ze is verder nooit bang van me en ik straf haar ook nooit ofzo?
Hoe kan dit? Het ziet er wel komisch uit maar kan het geen kwaad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.4K

Het beste antwoord

Dat kan geen kwaad, het is volkomen normaal kittengedrag, en zelfs volwassen katten doen het soms nog wel.
Het is puur uitdagen tot een spelletje.
Door een hoge rug op te zetten en zich van de zijkant te laten zien, suggereert het kitten dat hij al heel wat is , hij meent zo zeer imponerend over te komen :)
Rieneke1
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is inderdaad een schrikreactie, ook bij oudere katten. Mijn zwarte kater doet het nogal eens. In zijn geval komt het doordat hij een nerveus dier is.
Maar veel katten 'schrikken' expres, als ze net doen alsof ze met iets heel gevaarlijks of spannends bezig zijn. Dan is het dus een spelletje. Als jouw kitten verder niet bangelijk is, wil hij misschien (nog) vaker spelen. Waarschijnlijk gaan die sprongen gepaard met wilde renbuien door het huis en zo? Dan is hij gewoon jagertje aan het spelen. Een balletje of speelmuis zal dan zeker in goede aarde vallen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze springt heen en weer om je te verleiden tijd aan haar te besteden.
Normaal zou ze dit met haar nestgenootjes (broertjes/zusjes) doen of
andere kittens, bij gebrek daaraan komt ze naar jou toe.

Ze is absoluut niet angstig, eerder overmoedig... "ze is je aan het dollen!"...
kijkt je schuin aan, rent een stukje weg, draait om en komt [rent] weer
terug...

Ik heb een oudere kater, die het ook nog steeds af en toe doet, heel grappig,
want je verwacht het niet van 'n ouwetje :))