Heeft iemand een leuk recept voor een hondentaart?

De hond van mijn buurvrouw wordt 1 jaar en ik wil graag een taart maken die het hondje dus kan eten, wie heeft een leuk idee voor mij??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een zak hondenbrokken. Serieus, een hondentaart? Het moet toch niet gekker worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er wel heel enthousiast over moet ik zeggen! Ik heb er nog nooit aan gedacht dat je ook voor dieren een taartje kan maken. :-)
En ik word gewoon vrolijk van dit soort vragen omdat je gelijk weet dat er ook nog mensen zijn die echte dierenliefde kennen! :-)
jodyenboyke
12 jaar geleden
Sorry hoor, dus mijn 2 honden, die behalve hun brokken, beloningsbrokjes tijdens training en een kluifje voor de tanden krijgen, minimaal 1 uur per dag in het bos lopen, in een roedel kunnen spelen 2x per week, krijgen geen dierenliefde?
Mijn honden krijgen geen verjaardagscadeautje......toch vinden ze me lieffffffffff
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach het is gewoon leuk om even zo,n grap uit te halen zowel voor de hond als voor de baas, ikzelf ben maar het oppasvrouwtje en waarom niet even een feestje gevierd? moet kunnen hoor. Ik word er ook vrolijk van, net als lucy

Het beste antwoord

Ik ga een echt gebeurd verhaal vertellen.
We hadden een Boxer gekocht, een teefje, exkampioen van Nederland die niet meer kon dienen als fokteef.
Een geweldige hond, de leukste en liefste die we ooit gehad hebben.
Mijn vrouw had een appeltaart gebakken en had die in de kamer op tafel gezet.
Ineens was die HELE taart spoorloos verdwenen.
De boxer gapte nooit wat, de kinderen waren nog veel te klein dus we stonden voor een raadsel.

Later spraken we de fokker/vorige eigenaar.
Deze had de opvallende gewoonte , honden , als ze jarig waren een stuk appeltaart te geven.

Toen was het raadsel opgelost (na een half jaar!!)
Astrid, onze Boxer dus, dacht dat ze jarig was en de taart
DUS voor haar was en heeft zonder schuldgevoel en in no time zonder een kruimel achter te laten de hele taart verorberd.

Ze heeft er nooit wat aan overgehouden.
Ze was bovendien een hele slimme hond en heeft mijn kindertjes vaak bij de sloot weggedrukt (ze zag mijn mannekes ook als haar pups en beschermde ze letterlijk.

Met dit verhaal wil ik niet zeggen : "bak een appeltaart"
maar ik wilde de lezers deze gebeurtenis niet onthouden.

Misschien kan een appeltaart zoals mijn vrouw ze bakt, voor een hond geen kwaad, ze gebruikt geen suiker , tarwemeel, boter en appels rozijnen etc.
Nogmaals , onze Astrid heeft er geen last van gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als ik zo'n hondje was lijkt me niets lekkerder dan een klassieke taart gevuld met gekookte, gemalen pens met een laagje gelatine erop met wat slagroomtoefjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kip en rijst in de blender, paar rauwe eieren erdoor en bakken.

Daarna kun je het nog versieren met brokjes of hondensnoepjes, maar dit is een 'diervriendelijke' basis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat die kip het een diervriendelijke basis vindt... :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, goed punt. Maar als het goed is, voelt -ie het toch niet meer ;) Natuurlijke voeding voor de hond had een betere bewoording geweest.
Ik heb hetzelfde bij onze hond gedaan toen ze 1 jaar werd. Onze hond eet harde brokken. Deze heb ik in de mixer gegooid met wat water erbij en het flink gemixt. Hierna in een pudding/taart vorm gieten en even in de koelkast laten staan. Volgende dag eruit halen en dan kan je zo de cakevorm eraf halen. Als kaarsje kan je daarna een hondenstick erin stoppen (zo'n hondensnoepje in de vorm van een stick) en klaar! De hond heeft dan meteen zijn ontbijt/avondeten.

Helaas heb ik nu geen foto want anders had ik deze er even bijgestuurd.