Wanneer kan een ancistrus paren?

Ik wil graag ancistrussen kweken maar wanneer zijn deze geslachtsrijp. Ik zou de leeftijd van die dingen niet weten maar ze zijn ongeveer 8 a 9 cm groot.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

Ancistrus is een geslacht vissen, er zijn veel verschillende soorten.
En elk van deze soorten heeft een andere verzorging nodig.

waarschijnlijk heb je de Ancistrus dolichopterus, deze word het meeste aangeboden in de handel.
Deze dieren kunnen tot 13 cm groot worden en zijn vanaf een cm of 8 zijn ze geslachtsrijp.
Echter zou ik wachten tot het vrouwtje 10 cm is en dan samen zetten met een kleiner mannetje.
Deze vissen staan er om bekend dat de mannetjes nogal agressief reageren tegen andere mannetjes, maar ook tegen niet gewillige vrouwtjes.

Voor de rest is het kweken erg gemakkelijk en internet staat helemaal vol met kweekverslagen.

Daarbij het is mij ook gelukt, dus dat bewijst dat het makkelijk is!!