Waarom duwt de hond van mijn broer altijd tegen voeten aan?

Best irritant eigenlijk. Hij gaat steeds tegen je voeten aan leunen. Als je anders gaat zitten gaat hij mee om het weer te doen. Ook als je hem geen aandacht geeft.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat kan meer dan 1 redenen zijn, bijvoorbeeld hij vindt je leuk en wil contact met je hebben. Maar wat ik eerder denk is, dat hij jou op die manier in de gaten houdt. Je bent geen lid van zijn roedel en op deze manier ervaart hij iedere beweging van jou en zou kunnen ingrijpen als jij iets verkeerds in de zin hebt. Vanuit deze positie kan hij ook de rest van het gezelschap observeren. Het zou kunnen zijn, dat hij op die manier de roedelleider assisteert (in zijn idee), maar vaker is het zo dat honden geen goede roedelleider hebben en zichzelf die rol toe-eigenen.

Dit is dominant gedrag. Zo probeert hij de baas te worden. Als baasje elke keer meegeeft en zijn voet opzij zet of de hond aait, heeft die zijn baasje geheel waar ie hem hebben wil.

Je schrijft; 'ook als je hem geen aandacht geeft'... ik denk dat daar de schoen wringt. Het hondje wil graag aandacht en probeert dat zo voor elkaar te krijgen, hij geeft een hint door tegen je benen aan te gaan hangen. Niet te vaak honoreren want dan creeer je mede dit effect.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100