Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom graaft mijn algeneter ineens de heel bak om?

Ik heb hem al een paar jaar, en sinds twee weken graaft hij al het grind weg, vooral onder de stenen schuilplaats, en tussen de wortels van de cryptocorynes.
Grind is 2-4 mm.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is er de afgelopen tijd iets veranderd in je aquarium?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij/zij is maar alleen. dat wil zeggen, wel andere vissen, maar geen andere algeneter. ik heb een paar weken terug het aquarium schoongemaakt, alg van de ruiten af , een derde water ververst enzo, maar niet anders ingericht. Het is wel meteen daarna begonnen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Planten bijgeknipt?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vooruit dan maar:

Als er de afgelopen tijd iets veranderd is in het aquarium of als de planten zijn bijgeknipt kan het wel eens zijn dat de algeneter de hele bak wil omgraven op zoek naar een nieuw rustig plekje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naar mijn weten is dat voor algeneters normaal gedrag. Moet daar wel bij vermelden dat ik alleen ervaring heb met een ander soort. Een oplossing zou kunnen zijn meer bijvoeren en/of minder schoonmaken. Daar gingen tenminste mijn algeneters minder van graven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding