De Berner Sennen hond is langharig en heeft een zwart,roodbruine en witte vacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vachtstructuur: lang, sluik of licht gegolfd.

Vachtkleur: diep zwarte grondkleur met diepe, bruinrode brand aan de wangen, boven de ogen, aan alle vier de benen en op de borst, en met de volgende witte aftekeningen;

-zuivere, witte, symmetrische hoofdaftekening;

De bles verbreedt zich naar de neus toe aan beide zijden tot een witte snuitaftekening.

De bles mag niet tot aan de vlekken boven de ogen reiken en de witte snuitaftekening

hoogstens tot aan de mondhoeken.

-witte, matig brede, doorlopende hals- en borstaftekening,

-gewenst: witte voeten, witte staartpunt

-toegestaan: kleine witte nekvlek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vacht:

Lang, glad of licht gegolfd.

Kleur:

Diepzwarte grondkleur met donkere, bruin-rode brand aan de wangen, boven de ogen, aan alle vier de benen en aan de borst. Witte, lichte tot middelgrote symetrische aftekening aan het hoofd (bles) en witte borstaftekening (kruis). Zeer graag gezien, maar geen voorwaarde: witte voeten, ten hoogste tot aan de polsen reikend en witte staartpunt. Een kleine witte nekvlek en een witte achtervlek zijn ongewenst; worden echter wel getolereerd.