Hondenbrokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hondenvoer.
Dit kunnen brokken zijn, blikjes, hondenvlees uit de vriezer.
Sommige mensen koken vlees voor hun honden.
Je hebt ook honden die met de pot mee eten.
Of mensen die hun honden rauw vlees voeren.
Soms eet een hond ook stiekem uit de vuilnisbak.
Je mag een hond geen chocolade voeren, dan gaat ie dood. Tenminste, dat zeggen ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord. je mag een hond zeker geen chocolade geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hond van mijn ouders had vorig jaar alle kerstchocolaatjes opgegeten en er ook niks aan overgehouden. Als kind deelde ik alles met de hond die we toen hadden en ik was toen al gek op chocolade, dus we hebben samen heel wat chocolade gesmikkeld ;) Hier staat het overigens uitgelegd:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Theobromine
Het kàn dus dodelijk zijn, maar hoeft niet.
Dit risico wil je wel natuurlijk niet bewust lopen, als je het eenmaal weet. Ik smikkel dus niet meer samen met een hond van de chocolade ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat erom dat je een hond niet bewust chocolade geeft. In truffels en kertschocolades zit waarschijnlijk niet veel theobromine. Als je twijfelt kan je beter naar de dierenarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hondenvlees uit de vriezer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, Mendy, misschien in China :) Ik bedoel uiteraard die pakjes pens of hart die je in de winkels in de vriezer ziet liggen.
Vlees voor honden.
De onze is gek op kinderen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) +2
Amadea
12 jaar geleden
De vraag is niet waar een hond dol op is, maar wat hij eet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderen? Moeten die nog worden klaargemaakt of gaan ze er zo in..? :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook gek op kinderen, maar ik denk niet dat ik een hele op kan ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha +
Ritsuka
12 jaar geleden
Haha
Een vriend van mij kookte zelf de pens die hij aan zijn hond gaf.
Maar tegenwoordig kan het heel divers zijn.

.Korrels/brokken
.Voer uit blik/zakjes/bakjes/etc. (kant en klaar)
.Ingevroren compleetvoer
.Diner (aangelengd, evt. met vlees)
.Zelfgemaakt hondenvoer (vlees/pens, brood, rijst, etc.)
.De hond eet mee uit de pot (deel van uw eigen eten)

Extra:
Verse knoken van de slager
Kauwstaafjes (huid/oren/pezen/pens/etc.)
Snoepjes/sticks/etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah... net te laat met m'n pens.. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pens! Dat is het eerste van de voormagen bij herkauwers, zoals van de koe. Een lekkernij voor de hond, en de geur een walging voor de mens. Daarnaast alles wat de pot schaft natuurlijk.
Hondenvoer is nergens voor nodig en zit ook vol met rommel zoals de as van verbrande kadavers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
#shock# uhm, Bas...ruwe as zit alleen in baggervoer zoals Bonzo, frolic en de andere zogenaamde goede brokken.
http://www.duitseherders.com/hondenbrok.htm in premiumvoer zit nooit meer dan 6% omdat het belastend is voor de nieren. met de pot mee eten is veel te zout (ook niet best voor de honden nieren) tegen kruiden kunnen ze niet goed.
groente moet gepureerd worden anders kan de hond het niet verteren (daar is het maag/darm stelsel niet op gemaakt) en een hond kan niet alle groenten verdragen.
vlees (of in ieder geval voldoende) blijft niet vaak over, en dit is nu net wat een hond nodig heeft.
honden hebben meer ver nodig in hun voeding dan mensen. de hond krijgt dus nooit voldoende en de juiste voedingsstoffen binnen.
hond met de pot mee eten kan wel hoor, maar dan moet je apart koken voor je hond en precies weten wat de hond nodig heeft en hoeveel wil je het verantwoord doen. omdat een hond geen mens is heeft het een uitgebalanceerd dieet nodig (het heeft andere stoffen nodig dan de mens) bovendien heeft een pup andere behoeften dan een volwassen hond, en zal een sporthond weer ander voer moeten hebben dan een EB die niet zoveel doet. en de senioren natuurlijk niet te vergeten. die hebben ook weer andere behoeften. kortom: premiumvoer, of rauw vlees wat je zelf geschikt maakt door toevoegingen, of apart koken voor je viervoeter. en vuile pens??? ARGHHHH dat moet je geven in de buitenlucht, en HEEL ver weg lopen van hond en pens.
gatver!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat advies van een dierenkenner zoals jij kan ik natuurlijk niet tegenop.. :)
Het is alweer lang lang geleden dat ik/we een hond had/hadden. Hij en net als de hond van vrienden van me at met de pot mee en werd toch 20 jaar. Daar zat natuurlijk geen of zeer weinig zout in, en het was een prakkie van van alles. Zout deden we pas op het eten op tafel. Daar was wel eens gezeur over want aardappelen smaken natuurlijk iets lekkerder als ze in zout water gekookt zijn.
Verder was een van onze honden (altijd 1 tegelijk gehad overigens) verzot op pens en mijn moeder kookte dat dan - waarvan ik dan gruwelde en haar vroeg of dat wel zo nodig moest... (yaghh!!!) Dus ik heb altijd gedacht dat een hond net als ons een alleseter is, en dan iets meer vlees. Dank je voor de kennis en eyeopener! ;-)
honden brokken te halen bij de dierenzaak zou ook niet van dat supermarkt spul halen maar het betere spul hebben ze minder van nodig omdat het beter vult en gaat daarom lang mee zo zak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
premium voer heet dat spul ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet dat het premium voer heet
Een hond is een afstammeling van een wolf. Soms ver te zoeken, maar het is toch echt zo. Wolven zijn aaseters, dus die eten alles. Dit geldt ook voor een hond. Onze hond eet eigenlijk met de pot mee, tenzij het spullen uit de frituurpan zijn. Mocht het onvoldoende zijn voor een complete maaltijd, dan vul ik aan met hondenbrokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Ivana
12 jaar geleden
Hij zal best overleven, als je zelf geen of weinig zout in het eten doet. Maar of de verhouding voor een hond nou ideaal is....?
De reden dat honden tegenwoordig langer leven dan vroeger, komt deels door het betere voer dat wordt gegeven aan onze viervoeters. Beter aan gepast aan hun behoefte en darmstelsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze vreten van alles maar of het ook geschikt is voor een hond is natuurlijk een heel ander verhaal....
alles wat ie lekker vindt!
van appel tot druif (maar druiven zijn slecht) van koekjes tot chocola (laatste is heel slecht!!)

over het algemeen geven mensen een hond toch hondenbrokken. iemand die het nut inziet van een goed voer geeft zijn hond een premiumbrok.

en natuurlijk kan je een hond laten leven op etensresten, of puur vlees waar je vitamientjes en mineraaltjes aan toe voegt.

de meeste mensen geven hun hond dus hondenbrokken.
ofwel, voer wat op de hond is afgestemd.
tegenwoordig kan je hondenbrokken kopen in de supermarkt (maar dit is allemaal bagger) de dierenspeciaalzaak, de dierenarts (deze verkoopt géen bagger) en van horen zeggen heb ik zelf dat het via internet te bestellen is!!!! (er gaat een wereld voor me open....)

geniale vraag overigens, mijn complimenten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jeetje, ik hoop niet dat je nu een hond wilt! Als je dit nog niet eens weet dan heb je nog hééél veel te leren.! Eten is niet het enige wat belangrijk is als je een hond wilt nemen. (opvoeding, vachtverzorging, beweging, aandacht enzenzenz) Eea hangt ook af van het ras dat je wilt hebben. "een hond"is een ruim begrip. Ik heb een bastaardje gehad die 15 werd terwijl hij met de pot mee at. Nu hebben we een hond die erg kieskeurig is en alleen een bepaald merk lust. (gaat niet door, ze krijgt goed maar goedkoper voer die ze na een tijdje dan toch accepteert)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar je vooral op dient te letten bij een goed voer, is dat de brokjes gelijk zijn. Zo halen ze niet enkel wat ze lekker vinden eruit, maar alles wat gezond is :)

Er zit echt verschil in het voer, let daar op, want wat ze binnenkrijgen bepaalt voornamelijk de groei, gezondheid, vitaliteit en leeftijd!

Wat een echte aanrader is voor marg- en darmkanaal etc., is gekookte rijst met kip!

Nou, onaardig, goedkoper, voor die paar Euro per week en wat jij op je bord hebt liggen, hoeveel kost dat dan?
Waarom heb je een hond eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hondenvoer.
Dit kunnen brokken zijn, blikjes, hondenvlees uit de vriezer.
Sommige mensen koken vlees voor hun honden.
Je hebt ook honden die met de pot mee eten.
Of mensen die hun honden rauw vlees voeren.
Soms eet een hond ook stiekem uit de vuilnisbak.
Je mag een hond geen chocolade voeren, dan gaat ie dood. Tenminste, dat zeggen ze.