waarom eet mijn steur niet?

hey ik heb onlangs een steur gekocht en in mijn vijver gezet de vijver is voor de vis nu voldoende groot want hij is nog maar 35-40 cm het probleem is ik heb speciaal voer voor heb gekocht maar alleen is het probleem dat hij het niet zelfstandig op eet, ik gooi wat in de vijver en normaal gezien zou hij dat dan toch moeten nemen? oke hij is slechtziend en heel tam maar hij kan toch wel zijn eten normaal gezien pakken? nu heb ik heb proberen uit mijn hand te laten eten dat lukt wel maar soms bijt hij lichtjes en das vervelend dus heb ik gwn een creme doosje genomen daar wat voer en lichtjes water van vijver bijgedaan en zo gevoerd (hij komt met snuit en mond in het bakje) en eet toch een paar korreltjes maar ik wil dat hij het zelfstandig eet, en ik weet niet of het hier aan ligt maar zijn linkse vleugel (vin) is een beetje naar binnen geplooit en de andere 5 niet (2 grote vanvoor, 2 kleine vanachter en nog 2 heel kleintjes vanachter), graag wat informatie hierover.

mvg!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Een kant en klare oplossing heb ik niet,maar misschien moet je eens gaan nadenken over een maatje?Vissen hebben uiteraard ook behoefte aan gezelschap en alhoewel ik aan je uitleg duidelijk kan merken dat je heel veel om je steur geeft en er alles aan wil doen om (is het een hij of zij?)het beestje buikje rond te doen laten zwemmen,eenzaamheid doet geen enkel organisme ten volste leven!

Een begeleidend nummer voor jouw erbij,want ik voel dat het steekt.

MVG!