Kan een cavia in een schuur als er nachtvorst is?

En een heleboel extra stro in zijn hokje! Is dat te koud voor zo'n beestje of moet dat wel kunnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Cavia's kunnen slecht of eigenlijk niet tegen vorst. De oortjes zijn zo dun, dat die bij een paar graden vorst al bevriezen. En dekens, plastic, stro etc geeft van zichzelf geen warmte af, dus dat zal alleen helpen tegen wind.

Een cavia voelt zich het prettigst bij 18 graden, in een onverwarmde schuur is zielig.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij staat nu toch maar binnen in de bijkeuken, maar hij stond buiten in een konijnen hok en nu moest er dus wel eerst een ander binnen hokje komen, geen probleem nu we weten dat het niet kon buiten in de vorst, maar vandaar dus de vraag hier en bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (5)

dat kan wel. zorg er voor dat het hok afgedekt is met een kleed bij erge vorst. dit zorgt voor extra isolatie. tevens wat extra stro, zoals je zelf al aangaf.

wat je niet moet doen, is de cavia overdag mee naar binnen nemen. dan wordt de overgang te groot, als hij later weer terug het hok in moet.
12 jaar geleden
ik deed bij ons konijn wat buiten zat,in de winter, zo'n antivries folie wat je op autoruiten doet,dit deed ik dan om de hele kooi,ook onderkant en nog een dikke deken,dan voor de voorkant plexiglas,niet geheel dicht, hij heeft ook frisse lucht nodig.
Wat ik ook deed, nu wordt ik gegarandeerd hier voor gek verklaard hier,werd ik thuis en door alle bekenden ook, ik deed in echt hele koude tijden, een steen in de oven leggen goed heet opwarmen,en dan tussen het stro leggen.Ze bleven zelf wel op veilige afstand.
Geen kruik,daar kun je tenslotte niks om heen doen ivm knagen.
Hielp wel goed,heb ik jaren zo gedaan,paar generaties konijntjes lang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een cavia houd niet van de kou,en waarom in de schuur ? Zijn genoeg plekjes waar je hem kan neerzetten in de winter maar niet in een koude schuur dat gaat niet goed komen.En ook zielig toch !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal dat beestje lekker binnen. Het is geen konijn, die kunnen meer hebben.
Ik heb als kind een cavia gehad die niet naar binnen mocht en die is in de winter doodgegaan door kou en vocht! Wat heb je aan het beest als hij in de schuur zit!
En wat heb je er voor last van als hij binnen gezellig zit te kwetteren? Zo leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het toch koud gaat worden,
ik zou hem lekker gewoon binnen houden.
En hij moet natuurlijk niet verkouden worden want dan ben je verder van huis! Die van mij had dat ook door tocht of iets dergelijks, maar is nu wel dood :(