welke dieren kunnen het hele jaar buiten in de tuin

ik wil graag een huisdier maar van mijn moeder mag het alleen in de tuin en nu wil ik weten welke dieren er allemaal in de tuin het hele jaar buiten kunnen zijn

Toegevoegd na 8 minuten:
maar het mag van mijn moeder geen hond of kat zijn

Toegevoegd na 53 minuten:
wij hebben niet echt een grote tuin en we wonen op de hoek van een rijtjes huis en we kunnen niet goed voor een echt warm hok met elektriciteit zorgen en we hebben weinig gras maar dat kan natuurlijk anders

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
43.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je kiest voor een cavia of konijn, kijk dan ook eens bij de caviaopvang of de konijnenopvang, hier zitten ook dieren te wachten op nieuwe baasjes. En deze mensen weten ook wat van de diertjes.
site: www.bunnybunch.nl of bij www.caviaopvang.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
www.kuufke.com bedoelde ik als voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook langs de Dierenbescherming gaan of de dierenambulance! Daar hebben ze veel dieren die een thuis nodig hebben!

Het beste antwoord

Wij hebben een cavia en een konijn, en die zitten ook het hele jaar buiten. Wel in een goed hok, met nachthok en rennetje voor overdag er aan vast. In de winter extra veel hooi en in de zomer met veel zon hebben ze ook bescherming nodig.

Toegevoegd na 1 uur:
Na je toevoeging:
Wij hebben ook een kleine tuin zonder gras. Voor cavia's en konijnen is hooi belangrijker dan gras. Ze lopen in het rennetje op de tegels, waardoor ze meteen hun nageltjes mooi kort houden. In de winter hebben ze erg veel plezier gehad in de sneeuw, vooral het konijn vond dat geweldig.
We hebben ze wel in de zomer gekocht, zodat ze een prachtige wintervacht hadden ontwikkeld.
Groenvoer, in de vorm van groente, paardenbloemen, duizendblad en andere planten, krijgen ze wel dagelijks.
En in de winter hadden we twee waterflesjes die we telkens wisselden, zodat ze altijd water hadden.
Verwarming in het hok is niet echt nodig, zolang je maar zorgt dat ze beschut kunnen zitten. Veel hooi en bodembedekking, en als het heel koud was of hard waaide, hingen we er een jutezak voor.
En wat wij wel hebben, is een hok van twee verdiepingen, met daarboven nog een "bergzolder". Dat isoleert natuurlijk ook nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel erg bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
super ik heb besloten een konijn te nemen dit was echt goede informatie ik ga nu heel veel info over konijnen opzoeken
BEDANKT ALEMAAL

Andere antwoorden (7)

Natuurlijk licht het eraan of je een schutting hebt, deur dicht, van die dingen, Maar ik heb een konijn gehad, en ik had ervoor gezorgd dat hij nergens kan ontsnappen,en daarna kon hij gewoon rondhuppelen. ik zou verder wel je hele tuin veilig maken voor hem, katten wegjagen(Die kunnen toch overal overheen springen),etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kippen kunnen het hele jaar buiten, moet je wel een hok hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt natuurlijk ook af van de grootte van je tuin en of je er een warm hok kan plaatsen, maar als je graag een dier hebt waar je interactie mee hebt:

- dwerggeitjes (of normale geitjes)
- konijnen
- hangbuikzwijntje
- wallabie
- shetland pony
- mara
- hertjes
- lama, guanaco, alpaca

Combinatie met buitenhok en binnenhok in warm (geïsoleerd) tuinhuis
- cavia's
- fretten

Volière-dieren:
- gestreepte grondeekhoorn
- vogeltjes allerhande
- kwartels

Neerhofdieren:
- kippen, eenden, ganzen, hoenders allerhande

Vijver:
- vissen (leuk met waterplanten en fonteintje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien je laat weten dat je weinig plek hebt, zou ik gaan voor volière-dieren. Ook nog kan (maar minder leuk voor de dieren) een klein "stapelhok" voor dwergkonijntjes of gewone konijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard zal je, afhankelijk van het dier dat je wenst, de nodige aanpassingen moeten doen in de tuin. Veel hokken zijn trouwens eenvoudig zelf te bouwen, waardoor ze een stuk goedkoper zijn. Op internet vind je veel goede tips. Laat je bij de dierenwinkel of kweker ook nog eens extra informeren welke zorgen je huisdier nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dierenwinkels hebben vaak bedroevend weinig expertise als het gaat om de zorg voor dieren die ze verkopen. Persoonlijk zou ik überhaupt een dier niet bij een dierenwinkel kopen (vaak zitten daar heel schrijnende fokpraktijken achter) en alle adviezen nog eens dubbel checken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
SuzyQ: je hebt gelijk wat dierenwinkels betreft. Enkel de betere dierenwinkel heeft zowel goede zorg (goede fokpraktijken) en goede info. Best is inderdaad bij een (hobby-)fokker te gaan. Uiteraad moet je altijd zelf eerst goede info verzamelen (online of in de bib) over de zorg van je huisdier, maar "extra" vragen aan de fokker in kwestie, raad ik toch wel aan.
Ik zou kiezen voor een konijn, maar dan moet je er wel voor zorgen dat je het beestje al in de zomer haalt, zodat die kan wennen aan het buiten zijn. In dat geval krijgt het dier zo ergens in de helft een steeds dikkere vacht (wintervacht).
Zorg er verder voor dat het dier in het hok een plek heeft waar hij niet blootgesteld wordt aan wind (een soortement van afscheiden nachthok).

Denk er in de winter ook aan heel regelmatig het water te vervangen. Een konijn MOET altijd vers water hebben. IJs is erg moeilijk uit een flesje te drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je
Als je een vijver hebt kun je er vissen in plaatsen en konijnen kunnen ook goed buiten staan met een goed hok met een nachthok waar ze beschut zitten tegen regen en kou enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je schrijft dat je tuin niet zo groot is. In plaats van die vijver kun je wel zo'n flinke specie-emmer neerzetten met en paar kleine visjes.

tegen bevriezing kun je maatregelen nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kippen / cavia maar je moet wel hok hebben