Hoe vaak mag ik mijn kitten gekookte kip geven?

Ik kook regelmatig een stukje kip voor mijn kitten. Ik kook elke week één stuk, waar hij drie dagen mee doet. Ik weet niet hoeveel gram zo'n stuk kipfilet is. Ik denk ongeveer 100 gram. Is dit teveel voor een kitten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.7K

Het beste antwoord

als hij drie dagen alleen gekookte kip eet, is dat veel te veel; je kitten loopt dan op de duur kans op voedingstekorten.
als je naast z'n brokjes wat kip als extraatje geeft, is dat geen probleem.
je kan de kip trouwens ook rauw geven, koken is onnodig.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij krijgt er ook brokjes bij. Whiskas Junior. Daarbij krijgt hij dan dagelijks wat stukjes gekookte kip. Ik heb rauwe kip geprobeerd, maar daar heeft hij een beetje moeite mee. Hij kauwt heel lang en legt het daarna weer in zijn bakje. Hij krijgt het niet gekauwd, alleen als ik het in hele iniministukjes aan hem geef. Is het dus naast de brokjes niet teveel voor mijn kitten?
Rieneke1
12 jaar geleden
nee hoor, naast de brokjes is prima.
heb je al eens geprobeerd de kip heel fijn te snijden?
mogelijk went hij er zo sneller aan. je weet dat whiskas junior zeker niet het beste voer is wat je je kitten kunt geven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat weet ik. Als deze zak op is gaan we over op Royal canin kitten.
Rieneke1
12 jaar geleden
ok :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
royal canin kitten is zeer goed voor je kitten brokje en ze vinden het heerlijk de mijne ook en de ontlasting is ook minder ook kwa geur

Andere antwoorden (1)

Het lijkt mij wat veel, maar ik weet ook niet hoe oud (jong) jouw kitten is. Heeft ze het snel op, of doet ze er een hele dag over? Zorg i.i.g. dat je het goed klein snijdt en dat je er voldoende vers water bij geeft. Geef verder alleen maar droge brokjes, speciaal voor kittens, in een kleine hoeveelheid. Dus elke morgen een half kopje brokjes en iedere avond een stukje vlees, dat is wel prima. Veel plezier met je kitten ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kitten is 2,5 maand oud. Als ik stukjes kip geef, dan heeft hij het redelijk snel op. Ik geef daarbij idd alleen speciale kittenbrokjes.
Rieneke1
12 jaar geleden
mince, geen brokjes in kleine hoeveelheid geven.
een kitten is nog in de groei, en moet de hele dag brokjes ter beschikking hebben.