Is een borde collie nu gevaarlijke honden of niet,zijn ze goed voor kinderen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Kunnen hele lieve honden zijn maar het is maar net hoe een hond wordt opgevoed. En zijn erg lief voor kinderen, als de kinderen klein zijn moet je ze niet alleen laten maar dat moet je met geen 1 hond doen.

Als je er heel veel tijd en energie insteekt zal je een geweldige hond krijgen. Want ze hebben ongelooflijk veel energie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijne borde collie is ook heel lief,maar is angstig nogal.doet geen vlieg kwaad.en met de kinderen speelt hij voetbal ,hij kan de kinderen ook soms plagen hoor ,dat hij de bal brengt en dan leg hij die waar ze soms moeilijk aankunnen .maar heb thuis ook een barcour aan gelegt voor de springen en door de huppelen .bedank voor u goeie raad

Andere antwoorden (8)

Sommige honden zijn geschikter voor kinderen dan andere. Maar voor alle honden geldt dat de opvoeding doorslaggevend is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor wat betreft border collies en kinderen zie:
http://www.bordercolliekennel.nl/kinderen_en_honden.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die bijt niet, die slikt alleen maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha +1
Iedere hond kan gevaarlijk zijn en slecht voor kinderen... maar... iedere hond kan ook niet gevaarlijk zijn en lief voor kinderen.

Ik ben opgegroeid met Rotweilers. Ze staan bekend als gevaarlijke honden, maar door goede training, aandacht en hierarchie hebben ze bij ons zich altijd netjes gedragen. Het feit dat ik in een rolstoel zit heeft niets te maken dat de hond mij op jonge leeftijd van een been heeft beroofd.

Ga lekker met je hond op cursus, en blijf dat doen. Leuk voor de hond en leuk voor de baas. Voedt je kinderen ook goed op met betrekking tot de gebruiksaanwijzign van de hond.

En veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn buren met een zoontje van een jaar of 5 hebben een border collie in huis gehaald.
als ik zie hoe die twee aan elkaar verknocht zijn heb ik er alle vertrouwen in dat het vriendjes voor het leven gaan worden.
Rieneke1
14 jaar geleden
Een border kan over het algemeen goed overweg met andere mensen/kinderen en dieren. Wel moet je de hond opvoeden en de kinderen opvoeden om met elkaar om te gaan. Een border wil af en toe ook alleen gelaten worden. Dus kinderen die de hele tijd aan hem zitten te plukken, vindt een border niet leuk. Maar veel honden zijn erg knuffelig en houden van spelen, ook met kinderen. Goed begeleiden, want een border kan dus ook angst ontwikkelen voor kinderen. Bij het socialiseren dus veel laten aaien door kinderen en geen aandacht besteden aan een piepende/grommende hond als hij een kind hoort huilen. Als jij relaxed doet, leert de hond ook dat hij zich nergens zorgen om hoeft te maken.
Je moet het niet toestaan dat een border je kinderen gaat hoeden, want dan kan de hond het kind gaan corrigeren (happen) en ergens naar toe proberen te drijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe lief ze ook zijn, je moet nooit kinderen alleen laten bij een hond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak me er altijd kwaad om dat ze niet snappen dat het niet om de honden gaat maar om de bazen !!
Het gedrag van een hond zit voor 10% in zijn genen , al de rest wordt bepaald door de opvoeding ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat zijnals ze goed zijn opgevoed geen gevaarlijke honden,ze zijn wel erg beschermend en ze moeten beziggehouden worden,ze zullen er bijna allles aan doen om de roedel bij elkaar te houden dus zullen je kleine kinderen niet makkelijk weglopen omdat de hond ze zal terugsturen,ik vind dit een fantastische hond voor kinderen