Is het beter om voor een kitten geld te vragen of is het beter om 'm gratis weg te geven?

Op marktplaats bijv.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Geld vragen! Het hoeft niet veel te zijn. Dit maakt het niet rendabel om de diertjes in een lab of als slangenvoer te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk, dat door het grote aanbod aan gratis kittens,je al met een behoorlijk speciaal beestje moet afkomen wil iemand er geld voor geven. Ik denk dan aan een soort pedigree/stamboom.

Verder denk ik dat het vooral belangrijk is dat het diertje bij de juiste mensen terecht komt. Geef het beestje niet mee aan de eerste de beste om ervan af te zijn, maar aan mensen waarvan je denkt dat ze er goed gaan voor zorgen. Het katje kan niet voor zichzelf kiezen, dus het is aan jou om ervoor te zorgen dat het bij de juiste mensen terecht komt. Het is een hulpeloos en onschuldig leven waar je mee handelt, en dat brengt toch enige verantwoordelijkheid met zich mee.

Nog één opmerking : vind je geen geschikte thuis, breng het dan naar een asiel in plaats van het ergens achter te laten.

Succes ermee

Toegevoegd na 3 minuten:
Anderzijds moet ik toegeven dat de persoon boven mij ergens een punt heeft, maar goed. Dan verwijs ik terug naar mijn opmerking ervoor te zorgen dat het bij de juiste mensen terecht komt. Komt er een moeder met twee kinderen naar het katje kijken is het waarschijnlijk ok, komt er een rare man in een witte labcoat met een brilletje en een potlood achter zijn oor, mss toch even navragen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet er altijd geld voor vragen. Op die manier krijg je alleen met mensen te maken, die de aankoop van de kitten minder in een opwelling doen en laten zien dat ze er in elk geval iets voor over hebben. en wie heeft betaald voor een aankoop is er ook zuiniger mee. Een kitten is immers een levend wezen en het is belangrijk dat zo'n katje niet in de verkeerde handen terecht komt.
13 jaar geleden
als je het op de juiste manier wil aanpakken, dan laat je het kitten pas verhuizen met een week of 14.
als het goed is, heb je je kitten dan twee maal laten enten en ontwormd.
het is niet meer dan logisch dat je deze kosten op de nieuwe eigenaar verhaalt.

lees je alsjeblieft goed in.
het is zo triest dat zoveel kittens al zo jong uit het nest gehaald worden.
een goede start kan je nooit meer overdoen.
Rieneke1
13 jaar geleden
mijn vriendinnen moeten altijd geld betalen voor de kittens ze betalen dan tussen de 50 en 100 euro ze zijn dan ook nog soms niet ontwormt maar geloof wel ingeent