Hoe kan ik de hoek(melk)tand van mijn pup bewaren?

Voor het eerst wil ik een tandje bewaren. Nou heb ik dat 'oude recept' nooit meegekregen.

De hoektand is eruit gevallen en ik heb hem weten te bemachtigen.. (bloederig en al... jakkes!)
Hoe (en waarmee) maak ik de tand schoon? Hoeveel gebruik ik hiervoor? En hoelang?

Ik wil hem namelijk graag in een hangertje laten zetten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.7K

Antwoorden (6)

onder de kraan kan je hem afspoelen. Doe wel handschoenen aan i.v.m. infecties vanwege het bloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verder niks? Ik meende dat het met bleek.. of chloor ofzo schoongemaakt moest worden ? Iets in die zin?
ik zou de tand even uitkoken in de biotex.
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
wat is er mis met uitkoken in de biotex?
zo doe ik het met mijn schedeltjes ook, en die worden mooi schoon.
ben benieuwd!
Ja je kan een tand gewoon schoonmaken met huismiddeltjes. Ik doe het zelf vaak met afwasmiddel of een beetje allesreiniger omdat met bleek de onderkant (kant die vast zat) kan verkleuren. Vind ik zonde, daarom gebruik ik liever iets minder agressieve schoonmaakmiddelen. Even gewoon schoonmaken met een oude tandenborstel, kan je alle gaatjes mooi schoon mee boenen.
Wel leuk trouwens dat je een tand hebt weten te bemachtigen, de meeste honden slikken ze gewoon door.. Zo jammer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon met water en in een tandendoosje, zodat je hem niet gauw kwijt kan raken, dat zou zonde zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dagje in een glas cola leggen en schoon is de tand!! Klinkt gek maar zo hen ik de melktandjes van mijn dochter ook schoon gekregen, wel afspoelen met water daarna natuurlijk! Kan je ook goed ramen mee schoon krijgen en probeer eens met een stuivertje, leg in de cola en schoon! En..als je diarree hebt ook een glaasje cola drinken, voilà, binnen no-time over!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook weleens een testje gezien op yt waarbij ze lieten zien hoe slecht cola voor een gebit is door een tand in de cola te leggen en die was uiteindelijk zo goed als helemaal weg :-(
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Nou ik heb dit dus geprobeerd… alle tandjes zijn hartstikke bruin geworden, dus ik ben nu mijn best aan het doen om ze weer wit te krijgen. Dit zou ik dus zeker niet aanraden!
In de praktijk bruisen wij tandjes schoon met een beetje waterstofperoxide-oplossing, als we ze aan de eigenaar willen meegeven. Paar minuutjes totdat hij schoon is.