Wanneer mijn kat bij me ligt spint ze en slaat met haar staart heen en weer. Gemixte signalen dus. Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent?

Het is een vrouwtje met een eigen willetje, nogal een pittige dame die eenkennig is. Wanneer je haar aait kroelt ze helemaal om je heen en spint hard(vooral bij dat laatste is een teken bij mij dat ze het naar haar zin heeft) maar tegelijkertijd slaat ze ook met haar staart heen en weer( wat weer een teken geeft dat ze het er niet mee eens is). Ze blijft wel bij me liggen alleen verplaatst wel veel van plek. Wie o wie helpt mij?

Weet jij het antwoord?

/2500

Let er eens op of haar staart altijd in beweging is, dus ook als ze ergens anders ligt. Ik had vroeger ook zo'n pittige tante, met precies hetzelfde als jij beschrijft. Ook eenkennig, ik was echt 'haar mens'. Maar ik zou me niet druk maken over die 'wapperende staart' - waarschijnlijk is het iets dat gewoon bij haar hoort. Toen ik er op een gegeven moment een jongere kat bij kreeg, had die een prachtig speeltje aan haar bewegende staart! Katten zijn nu eenmaal individualisten, dus misschien is het gewoon een eigenaardigheidje van haar.

op deze site kan je alles vinden over de kat zijn lichaamstaal

Ik heb ook zo'n poes; hoewel ze bij me komt om aangehaald te worden begint ze meteen met haar staart te zwaaien als ik haar achter haar oren kriebel. De mijne is echter een tweedehandsje die in haar eerste maanden (ik kreeg haar met een maand of drie, vier) waarschijnlijk wat is 'doodgeknuffeld' of tegen haar zin is vastgehouden door een meisje van een jaar of tien. Ik aai haar dus altijd maar kort en zeker niet teveel in de buurt van haar staart, maar hoewel ze het duidelijk op prijs stelt is er altijd iets van 'mixed feelings'. Ze is nu drie jaar en het zal dus wel niet meer over gaan. Zoals Rieneke al zegt is zwaaien een teken van opwinding en niet perse van ongenoegen, maar het kan bij sommige katten dicht bij elkaar liggen. Ik heb mijn hele leven al katten gehad en bij sommigen is dat nu eenmaal zo en deze is ook een felle. Mijn advies is: trek het je niet aan en ga op je gevoel af; sommige katten hebben nu eenmaal een flink temperament maar zolang ze met hun staart omhoog naar je toekomen zit het wel goed met de relatie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100