Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom steigert mijn paard zo?

Ik train het dier al een vier jaar. Ik heb al veel cursussen gevolgd over paardenfysiotherapie en heb daar ook de papieren voor gekregen. Ik heb zijn gebit nagekeken, zijn benen zijn rug maar hij had geen fysieke klachten. In de dieren kliniek konden ze niks vinden. Het dier is niet angstig voor het zadel en toe behoren. Ik train het dier voor klassiek dressuur en springen. De eigenaar durft het diertje niet te berijden. Ik had ook een tijdje gehad dat het paard eventjes niet meer steigerde daar heb ik hem voor beloond. Maar de sinds deze maand doet hij het weer. En dat doet hij zelfs met losse teugel, straffen helpt al helemaal niet, ik ben ten einde raad. Het is zo een lief dier, hij heeft echt plezier in rijden. Ik hoop dat julie weten wat er aan de hand is en wat ik moet doen. Erg bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
906

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is maar een tip maar het kan wellicht zijn, dat het paard wel eens wat anders wil dan dat je alleen maar met hem rijd. Probeer eens of hij het leuk vindt om met een grote bal, samen met jou, te spelen.
Er zijn filmpjes op Youtube te zien waar paarden met hele grote ballen spelen. Erg leuk om te zien hoe paarden daarmee omgaan en veel plezier daarmee hebben. Het proberen waard toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk speel ik met het paard. Hij staat in een omgeving waar hij zeer positief geprikkeld word misschien is het inderdaad een idee om nog meer met hem te spelen en zo. Bedankt voor de tip.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding