Hoe komt het dat mijn kat gaat stelen?

Ik heb 3 katten, 1 gaat op dievenpad en brengt mee: sokken,truitje van een baby,herensokken, 1klein sokje,pakje sigaretten,1sok,1wollen speelgoedaapje,2 redelijk grote stoffen knuffels,lege zakjes chips, een rubberen poetshandschoen,1doekje,1leeg boodschappentasje etc...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja als ze miauwt lijkt het net een ekster hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me een stuk leuker dan dode muizen in ieder geval ;)
En nee, geen idee waarom je kat dit doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je maar een tafeltje in je tuin zetten waar de mensen hun spullen weer kunnen komen halen. Ik vind het wel komisch eigenlijk (bij een ander).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan je je kat ook leren een bank te beroven ;). Ik vind het heel komisch in ieder geval. Het antwoord zou ik niet weten maar leuk is het wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou je het toch over eksters hebt, een van mijn katten (het vrouwtje) steelt mijn sieraden. Als ik iets afleg en ze hoort het, komt ze kijken en neemt ze wat mee om er mee te spelen.
Het zijn toch bijzondere beesten {hartje}

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is jouw kat familie van Dusty, de "Kleptokat"!

Het heeft te maken met het jachtinstinct van katten. Bij sommige is dat "oerinstinct" veel sterker aanwezig dan bij andere. En de "prooi" neem je natuurlijk vol trots mee naar huis om aan je vriendjes te laten zien. En natuurlijk aan je eigen baasje! Het is overigens wél de bedoeling dat je als eigenaar van de kat je bewondering voor zijn prestaties niet onder stoelen of banken steekt, en het presentje dankbaar van hem aanneemt.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk is dat jagen. Zijn het jonge katten? Misschien gaat het na de tijd over. Anders moet je de dieren de spullen onder de neus wrijven en ze een lichte tik geven. Zo merken ze dat het niet mag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna 2 jaar en ze doet het 's nachts, 's morgens vind ik het buiten op het koertje
Katten brengen vaak spullen naar huis als beloning voor hun baasje. Meestal zijn dit half opgegeten kikkers bijvoorbeeld (mijn kat komt altijd met knuffeltjes en speeltjes die benede liggen), maar dat jouw kat andere spullen meeneemt, maakt hem/haar gewoon weer uniek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan het zijn dat het een poes betreft, die mogelijk drachtig is?
toen mijn miep drachtig was, kwam ze ook met knuffels thuis, en met tennisballen, worst en carbonades.

Toegevoegd na 4 minuten:
in dat geval heeft het met de hormonen en nesteldrang te maken.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen hoor ze is gesteriliseerd.
Eigenlijk is dat wel lief hé die van jou haha
Rieneke1
13 jaar geleden
dan denk ik dat je kat je erg aardig vindt, en geen hoge dunk heeft van je jachtcapaciteiten ;) en ja, ik vond het best wel schattig :)