is er behoefte aan een landelijke kittenopvangcentrale?

Ik probeer een landelijke dekking te realiseren voor kittenopvang. Dit plan staat nog in de kinderschoenen en is op dit moment ook totaal nog niet doordacht. Ik wil voordat ik er verder mee ga, eerst even polsen bij kittenopvangadressen of er behoefte is aan mijn plan. Anders ga ik misschien een hoop tijd steken in een onhaalbaar, nutteloos plan.

Ik wil een site waar meldingen gedaan worden van kittens die hulp nodig hebben. Opvangadressen die dichtbij zitten kunnen dan reageren op die melding. Ik merk nu dat er via diverse fora ontzettend veel zoekwerk verricht wordt voor er een opvangadres gevonden is. Daarbij gaat teveel kostbare tijd verloren. Dat moet toch makkelijker kunnen!

Denken jullie dat dit haalbaar is, stuur dan dit mailtje door naar zoveel mogelijk opvangadressen die jou bekend zijn en vraag hen te reageren op maya.smits@planet.nl

Als je er niets in ziet, hoor ik het ook graag (met motivatie)

Ik hoop snel iets van je te horen!

Groetjes Maya

Toegevoegd na 6 dagen:
Er kan een hoop kostbare tijd gewonnen worden bij de noodopvang van kittens (niet alleen kittens maar ik kan niet alles tegelijk) door de krachten en informatie te bundelen. Waarom is dit er nog niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich geen gek idee, integendeel. Maar ik heb wel bemerkt dat er dan meer nodig is dan liefde voor katten/kittens en ruimte voor opvang alleen. Rieneke kan daar vast wel wat meer over vertellen. Ik denk dat er meer mensen zijn die die schatjes wel willen opvangen als dat er zijn met de expertise ervoor. Verder een goed plan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry ik was weer te snel, maar ik bedoel dat je dan zowiezo wel moet screenen op wie er ook voor geschikt is dan.

Antwoorden (3)

Volgens doet Amivedi precies wat je voorstelt, alleen ook voor andere dieren dan kittens. Zie http://www.amivedi.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Stichting Het Wijze Weeskitten is zo'n stichting die zich daarvoor inzet. Sinds die tijd zijn er rond de 2000 weeskittens, zwangere zwerfkatten en moederpoezen met kittens gered van de dood of van een erbarmelijk zwerversbestaan. Ook plaatsen ze kittens in gastgezinnen. Misschien kun je bij hun informatie verkrijgen?

ik weet niet in welke regio je woont maar in regio Rivierenland is er een werkgroep actief (Zwerfkat Rivierenland) Zij plaatsen ook berichten op hun site over kittens die vermist/gevonden zijn, en kittens die een een thuis nodig hebben. Misschien is dit niet helemaal wat je zoekt ,maar misschien zit er wel een werkgroep in jouw regio!

Andars zou ik informeren bij het plaatselijke asiel. Daar komen ook geregelt hulpeloze kittens binnen. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
katten opvangen jaren gedaan en is wel degelijk nodig.
maaaaarr. let op. weet je zeker dat je dit wil.
de kat is een dier dat zich zo snel voortplant dat je nooit klaar bent, maar dan ook echt nooit. het breekt je hart op de dag dat je nee moet zeggen omdat je vol zit.
ze komen makkelijk binnen en gaan moeilijk weer weg.
je hart zit op de goede plek, maar je heb zoveel ruimte en vrijwilligers ect nodig, zoveel geld.
als je dat allemaal hebt hoef je verder niet te peielen.
opvanggezinnen en tehuizen ect zijn bijzonder nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil juist gebruik maken van de bestaande opvangadressen maar het systeem efficiënt maken zodat kostbare tijd en leventjes gespaard worden.