Kauwen honden altijd maar aan 1 kant van hun bot?

Het viel mij op dat onze hond maar aan 1 kant van zijn bot kauwt. Is dit altijd zo en is hier ook een verklaring voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze hond aan gewoon aan twee kanten!

Het beste antwoord

nee hoor niet altijd, maar er is wel een verklaring voor.

als ze aan 1 kant beginnen te kauwen wordt het lekker smakelijk, zompig (buffelhuid)en is er meer grip. hier gaan ze dus verder want gemak dient natuurlijk ook de hond :)

de ene hond blijft lekker aan 1 kant knagen, en de andere gaat aan 2 kanten te werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja. Ze gebruiken 1 kant om het vast te houden en bewaren zo de stevigheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar houden ze ook altijd dezelfde kant vast en wat is de verklaring daarbij, als die er is?
Mijn hond eet aan twee kanten.
Mogelijk is het in jouw geval een soort van gemakzucht?
Meestal kost het nogal wat moeite om een beginnetje te maken, dus waarom zou je dat aan twee kanten doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat doe ik zelf ook met zuurstokken, zoethout, potloden...
als je eenmaal een chewy kant hebt ga ja daar verder.
Nee hoor, mijn hond kauwt mt beide kanten.
Wat misschien mogelijk is bij jouw hond: een probleempje met het gebit. Je kunt dit na laten kijken door de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn hond deed dat ook, ik denk dat de natte en zachte (getsie) kant wat makkelijker kauwt en rijker smaakt (getsie).