waarom maken katten soms midden in de nacht rare geluiden?

of als het een baby aan het huilen is. Het is wel een beetje huiveringwekkend. Iemand enige idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
23.6K

Het beste antwoord

Dan zijn ze krols. Dit is dus liefdesgezang op zijn kats
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat is net zoiets als de geluiden van de buren waar hier in een andere vraag naar verwezen werd ;)

ze zijn opgewonden en op de versiertoer.

(eng geluid vind ik het trouwens)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij die katten is het eerder paringsdans/voorspel, bij die buren niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe weet jij dat nou ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rotaluclac is namelijk zelf ook buurman!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eng geluid van de kat of van de buurman?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
allebei ;)
Ze zijn dan krols. Het is een soort liefdesgezang, om een maatje te lokken.

Soms gaat het over in gekrijs. Dan zijn er twee maatjes van hetzelfde geslacht, en die gaan met elkaar op de, eh, klauw.

In theorie "zingen" katten slechts gedurende een paar weken per jaar. In de praktijk hoor ik ze al sinds januari meerdere nachten per week. Een relevantere vraag (voor mij dan) zou zijn: hoe krijg je katten zover, dat ze die herrie *niet* meer maken? Of, alternatief: hoe krijg je katten zo ver, dat je die herrie niet meer hoort?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hardstikke geil..oftewel :Krols

(het kunnen btw ook vechtende katers zijn die hun ongenoegen naar elkaar uitspreken)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat laatste klinkt duidelijk anders dan het eerste, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee kan ook erg op elkaar lijken juist..vooral s'nachts.