Waarom gaan mijn kippen niet op stok als ze gaan slapen?

Een paar dagen geleden 3 jonge leghennen gekocht van circa 14 weken oud. Ze kwamen uit een soort konijnenhok. In mijn nachthok, dat veel ruimer is, is een stok geplaatst. Ze maken er echter geen gebruik van en kruipen 's nachts op een kluitje.

Moet ik ze er op zetten, of zullen ze na verloop van tijd vanzelf op stok gaan? En kan het kwaad als ze gewoon op de vloer blijven slapen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.5K

Het beste antwoord

niet alle kippen slapen op stok
maar je kunt proberen ze het aan te leren door de 's avonds als ze in hun nachthok zitten op stok te zetten
houd dit een weekje vol, lukt het niet geen probleem niet alle kippen willen op stok slapen

heb je nog meer vragen over je kippen of wil je gezellig over ze kletsen dan kun je je ook aanmelden op ons nieuwe gezellige kippen forum
mail me dan stuur ik je de url
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Kan geen kwaad. De beste manier om ze te laten slapen zie youtube link:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn kippetjes deden het in het begin ook niet. ze kropen tegen elkaar en het konijn aan snachts. later gingen ze wel op stok, maar ook niet altijd hoor.

Toegevoegd na 21 seconden:
en het kan helemaal geen kwaad!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteindelijk kan het wel kwaad want dat is slecht voor de poten.

Zorg ervoor dat kippen allemaal op 1 hoogte kunnen zitten. een kip die hoger zit wekt jaloezie en dan maken ze oorlog. Zet de stok niet te hoog.
Maar geef ze nog even. meestal komt het vanzelf.

Als het niet lukt houdt de pootjes in de gaten. Als ze wat dikker worden of lepra achte uitstulpingen krijgen dan moet je de poten een paar keer met gewone vaseline insmeren. Als ze constant opd e grond zijn met hun poten kunnen ze een soort parasiet krijgen die tussen de schubjes van d epoten gaan zitten,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naarmate de kippen ouder worden gaan ze vanzelf op stok.
Daarnaast is het niet verplicht dat ze opstok gaan, er zijn kippen die graag met z'n allen in een hoek kruipen