ik heb laatst opgemerkt dat mijn hondje bang is voor grote mannen, hoe kan je dat afleren?

Hoi allemaal,

Ik had het al een beetje door een paar weken terug, maar nu merkte ik laatst dat hij dus echt bang is voor grote mannen. (vreemde mannen tussen de 45-75 jaar)
Ik was namelijk woensdag naar een verjaardag, en bij alle (grote) mannen blafte en blafte hij maar en moest ik hem steeds gerust krijgen, na 3 minuten lukte dat wel, maar het is heel vervelend om de heletijd op te letten of er al een ander iemand op bezoek komt.
Voor vrouwen is hij niet bang en kan hij goed mee opschieten.
Weet iemand misschien hoe ik deze angst veel minder kan krijgen?

Heel erg bedankt.

Ps: nee ik kan hem niet niet meenemen want ik blijf daar in de middag en avond en hij kan niet zolang alleen blijven want hij moet ook wel eens naar buiten. ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie antwoorden op vraag : hoe kan ik mijn nieuwe hondje haar 'mannenangst' wegnemen....

Antwoorden (1)

Ja, soms heeft je huisgenootje een typische angst... Misschien te weinig met mannen in aanraking gekomen tijdens de socialisatiefase?

Het is misschien een idee wat medewerking te vragen aan een bevriende man/mannen.
Gezellig op de koffie vragen. De man moet je hondje negeren zodat je hondje vanzelf naar hem toegaat uit nieuwsgierigheid. Gewoon laten ruiken en even rustig laten kijken.
Misschien is je hondje bang voor de zwaardere stem. Het kan helpen als de man die bij je komt een hogere stem opzet.
Vervolgens buiten wandelen en samen met het hondje gaan spelen.
ALs je hondje blaft naar mannen moet je hem eigenlijk negeren. Hij krijgt nu namelijk heel veel aandacht van jou op het moment dat hij bang is, en dat bevestigt hem in zijn angst. Je moet gewoon doorgaan met wat je aan het doen was en net doen of er niks bijzonders aan de hand is. Want hij voelt natuurlijk ook wel dat jij in de stress schiet zodra er een man binnenkomt... Daar reageert hij dan weer op....

hopelijk werkt dit! veel succes!