De draagtijd van een guppy vrouwtje is ongeveer 22-30 dagen. Hoe gunstiger de omstandigheden (geen stress, juiste watertemperatuur, etc.) des te korter de draagtijd. Onder de staartvin van het vrouwtje zie je een zwarte zwangerschapsvlek. Een aantal dagen voor de bevalling kun je als je goed kijkt daar de oogjes soms al zien.

Lees ook pagina 6, hier http://www.aquariumhobby.nl/clubblad/2004_04.pdf

Toegevoegd na 36 seconden:
De oogjes van de nieuwe guppies, bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Guppen zijn gemiddeld vier weken zwanger, maar afhankelijk van de temperatuur en waterkwaliteit kan dit variëren tussen drie en zes weken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
links zie je #zoek# staan daar kan je intypen #draagtijd guppen# en dan zie je antwoorden op je vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een ruw idee hebt hoe lang je guppie reeds zwanger is, is het misschien aangeraden een zwangerschapsbakje aan te schaffen. Na een 3-tal weken steek je je mama-guppie daar in. (blijft in dezelfde aquarium aanwezig)

Nu, wat is dat en waarom vraag je je misschien af?
Guppies zijn een vissoort die levend baren ipv eitjes legt. Maar dat wist je wel al veronderstel ik.
Maar guppies eten hun eigen jongen op. Indien er voldoende plantengroei en schuilplaatsen in de aquarium zijn zullen er altijd wel een aantal overleven. Maar in een zwangerschapsbakje overleven er meer omdat de andere vissen er niet bij kunnen. Na de bevalling haal je de moeder weer weg, die eet ook haar eigen jongen.

Een zwangerschapsbakje bestaat uit 2 compartimenten. 1 waar je de zwangere moeder in steekt, en 1 waar de jonge visjes in terecht kunnen. tussen die 2 compartimenten zit een plaatje met gaatjes waar enkel de jongen door kunnen.