hoeveel keer per dag moet ik guppen eten geven? moet je een pomp hebben voor de guppen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Lastig te beantwoorden met deze beknopte informatie.

Hoeveel guppen?
Wat voor aquarium zitten ze in?
Luchtpomp of filterpomp?
etc.

In principe, als ze in een goed beplant aquarium zitten, is één keer voeren per dag voldoende. En dan er op letten dat je niet meer voer geeft, dan de vissen in een paar minuten op kunnen eten.

Als het aquarium in een goed biologisch evenwicht zit, kun je het voeren ook wel eens een dagje overslaan.

In een aquarium hoort in ieder geval ook een filter met pomp te zitten. Of er dient een extern filter met pomp op aangesloten te zijn.
Dit zorgt er voor dat er vuil, zoals ontlasting van vissen, uit je water gefilterd wordt. Tevens zorgt het ervoor dat er stroming in je bak ontstaat, wat er voor zorgt dat als je plantenvitamines aan het water toegevoegd, deze ook bij al je planten terecht komt. En de stroming zorgt ervoor dat het wateroppervlak in beweging komt, waardoor er meer zuurstof in het water kan komen.

Verder doen bacteriën in het filter nuttig opruimwerk.

Koop eens een boek over guppen of lees er één in de bibliotheek. Dat maakt de hobby zowel voor jou als voor de vissen veel leuker!