Waarom gaan honden draaien als ze hun staat proberen te pakken?

Mijn hond zit net als veel andere honden wel eens achter z`n staart aan en gaat dan als een malle rondjes draaien om het te pakken te krijgen. Maar ook als hij z'n staart te pakken heeft blijft ie draaien. Waarom is dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Staart jagen is een teken van verveling. Ik weet niet wat voor hond het is en wat je er allemaal mee doet, maar overweeg meer te ondernemen met je hond. Het kan ook een teken van jeuk zijn, raadpleeg in dat geval een dierenarts. Het is in ieder geval meestal niet om te spelen. Het kan ook een afwijking in de hersenen zijn. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klinkt als het meest redelijke antwoord

Andere antwoorden (3)

Dat komt omdat de hond in een rare positie komt te staan. Stilstaan betekent staart niet kunnen pakken, dus gaan ze als het ware lopen naar de staart, maar die 'loopt' steeds weer weg, dus blijven ze rondjes draaien.

Als ze hem eenmaal hebben, dan willen ze ermee spelen, dus bewegen ze weer. En in die positie kunnen ze dan alleen nog maar draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om de staart de pakken en een poging te doen om nóg 'dichterbij' de staart te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als wij een staart zouden hebben aan onze achterkant, zouden wij het benul hebben,dat de staart met ons mee draait. Honden hebben dat benul niet en gaan er van uit,dat ze op een gegeven moment sneller kunnen draaien dan hun start en hem zo kunnen pakken.