geen dieren direct naast de weg zetten?

Ik woon aan de rand haarlemmermeer aan de dijk,
en heb nu al meerdere keren gehoord dat dieren zoals paarden niet meer direct langs te weg neergezet mogen worden. Ik kan hier zelf niets over vinden, en niemand kan mij er hier meer over vertellen.
weet iemand anders hier misschien meer over?

Toegevoegd na 1 dag:
(het gaat hier niet om de het strookje langs het water,
maar het geleedte dat naar het midden van de polder ligt, oftewel normale weide's)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bermen worden tegenwoordig niet zo vaak meer gemaaid en er kunnen dan ook giftige planten gaan groeien zoals allerlei soorten kruiskruid die voor dieren dodelijk kunnen zijn.
Er moet dus gemaaid worden rondom de afrastering zeker als er paarden staan.
Naar mijn mening zijn giftige planten veel gevaarlijker dan de uitlaatgassen van tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat ik hierover weet en gehoord heb is; dat bermgras niet zo bevorderlijk is voor het welzijn van jouw dier. Vroeger werden lood additieven aan benzine toegevoegd. Of dat nu nog actueel is? Wie zal het weten. Persoonlijk denk ik dat alles wat groeit en bloeit om en nabij een snelweg niet zo bevorderlijk is voor de gezondheid van mens en dier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ring(vaart)dijk rondom de Haarlemmermeer is niet bepaald een snelweg. Daar rijdt ook veel recreatief verkeer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit geeft net zoveel uitstoot als woon-/werkverkeer.