Mag een kaars naast een valkparkiet zijn kooi aanstaan?

Ik heb een grote kaars aanstaan naast het kooi van mijn valkparkiet. Is dit niet schadelijk oid?

Hij vind het iig niet eng.

Thnx!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Het mag natuurlijk altijd, jij bepaalt dat zelf.
Maar of het verstandig is...
Ikzelf zou het niet gauw doen, want als, om één of andere reden, de kaars omvalt of ertegenaan gestoten wordt richting parkiet, dan zal de parkiet het wel degelijk eng vinden, en dat is dan nog het minst griezelige scenario wat ik kan bedenken...

Neem geen risico en zet de kaars zover weg van de kooi dat, mocht er iets gebeuren, de vogel daar nooit meteen de dupe van wordt, en jij in het ergste geval de tijd hebt om de kooi met vogel in veiligheid te brengen.

Geniet van je vogel en kaars :-)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+, ook met het stof wat de vogel maakt is het niet veilig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dacht ik ook. het stof en veertjes, het opwaaien van wind als hij met zijn vleugels klappert.
Kristal
11 jaar geleden
Ja, inderdaad, Crea en Pokemon, goede aanvulling!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kaars kan niet omvallen, het is een grote blok, die op een rechte stuk staat. Maar bedankt :)
Het is niet echt schadelijk voor de vogel maar ik zou toch de kaars weg halen mocht die omvallen heb je een probleem en ik neem aan dat jij ook niet in de warme rook wil staan! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kaars kan niet omvallen, het is een grote blok, die op een rechte stuk staat. Maar bedankt :)