Waarom drinkt mijn kat NIET uit een plastic bakje?

Drinkt alleen uit steen of metalen bakje of uit een bloemenvaas met bloemen.
Zijn eigen plastic bakje blijft hij weigeren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

jouw kat is verstandig, want plastic bakjes staan onder verdenking.
de wekaminen er in zouden oorzaak kunnen zijn voor impetigo oftewel krentenbaard bij de kat.
ik denk dat katten met hun uitstekende neus soms zaken ruiken die wij niet waarnemen, en daarom een bepaald bakje accepteren of weigeren.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu begrijp ik ook waarom hij veel beter eet sinds zijn eten in een stenen bakje zit.
Weigerde eerst sommige zakjes natvoer en eet nu alles, terwijl het hetzelfde voer is, alleen een ander bakje.
Rieneke1
12 jaar geleden
wat daarnaast ook een rol kan spelen; katten eten en drinken niet graag uit smalle kommetjes.
ze vinden het niet prettig als hun snorharen de randen raken.
Ivana
12 jaar geleden
Rieneke, dit bedoel ik nou. Je bent echt een grote kattenhulp.
Hele dikke plus weer. Z11 heeft het plusje zeker vergeten?
Rieneke1
12 jaar geleden
dank ivana, ik zit te glimmen en te glanzen! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, vergat inderdaad het plusje, maar bij deze +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rieneke, klopt, hij kon ook soms heel raar met zijn kop schudden tijdens het eten, ging dan aan de andere kant zitten, terwijl het een rond bakje was. Heeft nu ander bakje en dit is over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb weer wat katten wijsheden geleerd.
Dank je wel.

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat er een plasticluchtje aan dat bakje zit, voor jou misschien niet waarneembaar, voor de kat wel. Maar wat betreft bloemenwater: dat is sowieso véél lekkerder voor een kat dan z'n eigen bakje met water;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het een kat is ;)
In alle kattenboekjes staat: zorg voor vers water voor de kat. katten hebben dat niet gelezen want allebei mijn katten lopen hun bakje voorbij en drinken uit de schaal die ik buiten voor de vogels heb staan.
dat water schijnt veel lekkerder te zijn, doe je niets aan, als zorgen dat hij wel bij genoeg water kan om te drinken, dus buiten of op een andere plaats, en zorgen dat de bloemvaas niet om kan vallen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het! Ze lezen dat zelf niet! Want inderdaad, regenwater (al is het oud en zitten er rottende bladeren in) schijnt véél lekkerder te zijn dan water uit hun eigen bakje. Tenzij ze rechtstreeks uit de kraan kunnen likken, dan is kraanwater ineens weer favoriet.
Het blijven hele vreemde dieren soms ;-)
Er zitten nog geurtjes in van de producten die ermee in contact zijn geweest. Plastic houdt geur goed vast, een reden om nooit plastic voer- of drinkbakken te nemen.
Sommige katten plassen graag op bijv. plastic tassen. Ook dat kan het gevolg zijn van deze geuren.