Hoelang kun je een aqaurium droog laten staan?

Ivm het uitdrogen van de kitranden. Of kun je deze met een middel tegen uitdrogen behandelen wat later niet schadelijk is bij hergebruik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De oudere bakken, waarbij de ruiten in het frame gekit zijn met stopverf, gaan lekken als je ze een tijdje leeg laat staan.
De nieuwe generatie bakken, gekit met siliconenkit, hebben hier gelukkig geen last van.

Je kunt je bak dus gerust een jaartje of anderhalf leeg laten staan.

Wel even de kitranden nakijken voordat je hem weer inricht en met water vult.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik heb even voor je rond gebeld maar het schijnt dat je de kitranden, evenals rubbertjes voor bijvoorbeeld pompen e.d., inderdaad met vaseline kan insmeren. Er is bij vertelt dat het van het merk Griffon moet zijn.

Dit is wat ik erover kan vinden:

Griffon Vaseline, pot 200 gram

Zuurvrij onderhoud- en beschermingsvet.

Toepassingsgebied

Geschikt voor onderhoud en bescherming van metalen tegen oxidatie en corrosie. Te gebruiken o.a. voor (tuin)gereedschappen, bouten en moeren, scharnieren en accuklemmen. Farmaceutische kwaliteit. Ook ter bescherming van handen en huid. Kan tevens worden gebruikt als smeer- en glijmiddel voor toepassingen waar weinig krachten of temperaturen op worden uitgeoefend zoals bij smering van laden en schroefverbindingen. Ook ideaal als fixatievet voor hennep.

Eigenschappen

Roest- en corrosiewerend

Smaak- en reukloos

Zuurvrij

Farmaceutische kwaliteit

Waterbestendig

Waterafstotend

Hoog viskeus

Siliconenvrij

Eenvoudig verwerkbaar

Voor binnen en buiten

Temperatuurbestendigheid van - 20C tot + 45C

Geel
Klik hier voor de

Toegevoegd na 13 minuten:
Vraag het wel even voor de zekerheid na bij Griffon!!!!