Hoelang duurt het ongeveer voor een Jack Russel hond om zinnelijk te worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Ik heb zelf 2 jack russel van pup af aan
Het was bij allebei verschillend Gewoon veel geduld hebben en goed belonen als hij zn behoefte buiten heeft gedaan. Dan stimuleer je hem ook om buiten te plassen en poepen en zal dit ook sneller gaan. Succes ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Poeh, een Jack Russel zinnelijk maken kan wel eens een heel proces zijn.

Wil je hem echter zindelijk maken, dan kun je dat in enkele weken wel aardig voor elkaar krijgen.

Kijk ook eens op deze site:
http://www.hondentips.com/artikelen/gedrag/puppy_zindelijk_maken.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor zinnelijk, lol. Hoewel ze dat volgens mij toch al van nature zijn? In elk geval zolang ze niet gecastreerd zijn dan ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, er zijn meerdere betekenissen van zinnelijk, ik zat aan sensueel te denken en als ik een hond zie lopen heb ik niet direct een sensuele associatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch wel een zinvol antwoord! +
Dat gaat net zo snel als bij iedere andere hond. Het probleem zit hem in het ZIEN wanneer hij/zij aandrang heeft. Als een Jack door de knieën gaat, valt dat minder op dan bij een grote hond. Je bent dus vaak te laat met reageren. Hoe vaker hij een bok schiet, dus in huis zijn behoefte doet, hoe gewoner dat voor hem wordt.

Een hond bevuilt zijn eigen terrein niet. Maar heel in het begin is de grootte van zijn territorium beperkt. Hij zal dus verder van zijn slaapplaats, maar wel in de kamer, nog niet weten dat hij zijn territorium bevuilt.

Dat de ene pup sneller is dan de andere, ligt ook aan de ontwikkeling van de hersenen en de signalen die afgegeven worden ter bevordering van de spierspanning. Dat heeft echter niets met de maat van de pup te maken. Dat gebeurt bij pups van een groot ras net zo goed.

Altijd direct uitlaten na het slapen, na het eten en het spelen. Dat is dus ongeveer om de twee uur. Breng hem in eerste instantie altijd naar dezelfde plaats. Het ruiken van de eigen urine en ontlasting helpt bij het herinneren waarvoor hij daar staat.

Laat hem de eerste maanden niet uit op een hondenuitlaatplaats. Daar zijn te veel ongewenste bacteriën. Al zegt de gemeente nog dat het iedere week wordt schoongemaakt, dat is niet altijd waar. En zelfs dan ligt er gewoon te veel viezigheid voor een pup.

Ik heb mijn pups altijd de eerste week/weken 's nachts ook laten plassen. Dat verschoof ik dan iedere nacht met een kwartier. Dat hoeft niet bij iedere pup, maar soms is het nodig. Als je het doet, dan moet je niet belonen en niet praten tegen de hond. Haal hem zwijgend uit de bench en zet hem er zonder poespas weer in. Doe je dat niet, dan maken ze er gebruik van. Mogelijk willen ze spelen. Dat moet je dus absoluut niet doen. Zeker niet als beloning.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Goed antwoord
Probeer je hond te trainen met de clickermethode. Dit is een positieve training waardoor je je hond snel zindelijk maakt. Hier meer informatie over de clicker methode en hoe het werkt en je er het beste mee om kunt gaan: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78795-de-clickermethode-hondentraining-en-clickertraining.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Elke keer als je je hond uit de bench haalt (of de mand als je geen bench hebt) ga dan meteen naar een grasveldje toe/de plek waar de hond mag plassen. Wanneer de hond plast op de goede plek klik je met de clicker en krijgt de hond een beloning, dit kan een koekje zijn (op het begin) en dit bouw je af (langzaam) naar een beloning met je stem 'goedzo'.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh en heel belangrijk, staf je hond nooit als hij iets binnen doet. De kans is dan groot dat wanneer je hond weer een keer binnen plast/poept hij zijn eigen ontlasting gaat opeten om zo de straf te voorkomen. Gewoon negeren en als je ziet dat je hond iets gedaan heeft gewoon even buiten zetten zodat de hond de kans krijgt nog een keer te plassen of te poepen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Ik snap niets van deze min. Mijn plus dus (al heb ik niet zoveel met de clicker, het is een goede methode).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel! :) Blijkbaar vinden sommige mensen het leuk om min punten te geven zonder reactie .__.
Honden kunnen geen zinnen maken.